Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ایرباس ایکس ۳ سریع ترین هلیکوپتر جهان خواهد شد + ویدیو

ایرباس ایکس ۳ سریع ترین هلیکوپتر جهان خواهد شد . ایکس ۳ می تواند با سرعت ۴۷۱ کیلومتر در ساعت حرکت کند و شرکت ایرباس حق ثبت اختراع این هلیکوپتر را به نام خود گرفته  است . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید.

سریع ترین هلیکوپتر جهان – ایکس ۳ – هیبریدی بوده و طبق این پتنت ثبت شده می تواند با سرعت ۴۷۱ کیلومتر در ساعت پرواز کند و این یعنی حالا ایکس ۳ سریع ترین هلیکوپتر جهان است . تا پیش از این هلیکوپتر شینوک CH-47F  ارتش آمریکا رکوردار سریع ترین هلیکوپتر بود .این هلیکوپتر توانایی پرواز با سرعت ۳۱۳ کیلومتر در ساعت را دارد اما حالا این محصول جدید شرکت ایرباس تا حد زیادی این رکورد را جا به جا کرده است .

محدوده سرعت پرواز بطور  معمول در این نوع هلیکوپتر ها بین ۲۴۰ تا ۲۶۰ کیلومتر در ساعت است و ایرباس با استفاده از موتور های جدید و طراحی های به روز این سرعت را تا نزدیک به دو برابر رسانده است .

ایرباس در حقیقت توانسته تا مشکلات پرواز افقی را با استفاده از ویژگی های بال های ثابت حل کند . قسمت اصلی  چرخنده موتور در این هلیکوپتر در قسمت بالایی بدنه نصب شده که همین امر بالا رفتن هلیکوپتر را ساده تر می کند. هر کدام از بال های ایکس ۳ از یک جفت ملخ برای پرواز رو به جلو با سرعت بسیار زیاد پشتیبانی می کنند.

قدرت اصلی این هلیکوپتر از یک موتور دوقلوی رولز رویس تامین می شود . این موتور Turbomeca RTM322  نام دارد .

یکی از ویژگی های منحصر بفرد ایکس ۳ شرکت ایرباس نداشتن پروانهٔ دم بالگرد است و این ویژگی باعث می شود که انرژی روتور هدر نرود در هلیکوپتر های معمولی پروانهٔ دم بالگرد  از چرخش هلیکوپتر به اطراف جلوگیری می کند و آن را ثابت در هوا نگه می دارد.

ایکس ۳ که سریع ترین هلیکوپتر جهان است می تواند برای ماموریت های نظامی یا پزشکی ، عملیات های ویژه و یا نقل و انتقال در شرایط بحرانی بسیار مناسب باشد .

با هم در میهن پست تصاویری از  ایرباس ایکس ۳ سریع ترین هلیکوپتر جهان  را  تماشا می کنیم.

منبع :businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا