Mihanpostاقتصادی

نماینده مجلس: زیر ساخت برای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما فراهم نیست

به گزارش میهن پست –  عضو کمیسیون عمران مجلس از اجرای آزمایشی قانون آزادسازی نرخ بلیت هواپیما خبر داد و گفت: با توجه به اینکه زیرساخت های لازم برای اجرای قانون فراهم نیست بهتر است مسئولان عجولانه اقدام نکنند.
علیرضا خسروی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت گفت: آئین نامه ۱۳ ماده ای در زمینه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما برای ایرلاین ها ارسال و ابلاغ شده  است  و این قانون به صورت آزمایشی به اجرا درمی آید.

نماینده مردم سمنان  در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به فراهم نبودن زیرساخت ها برای آزادسازی نرخ بلیت هاپیما در صنعت هواپیمایی کشور ، بهتر است مسئولان وزرات راه و شهر سازی در اجرای این قانون قدری تامل کنند تا با اجرای درست قانون نتایج بهتری حاصل شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه ۲۰  سال طول کشید تا امریکا با فراهم کردن زیر ساخت های لازم موفق به اجرای قانون آزادسازی نرخ ها شد، ادامه داد:  قیمتها باید با نوع و کیفیت خدماتی که از سوی ایرلاین ها به مسافران ارائه می شود متناسب باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۱۹۰ مسیر پروازی داریم، تصریح کرد: مسولان سازمان هواپیمایی به علت نبود زیرساخت های لازم نتوانستند این مسیرها را مدیریت کنند و  مسیرهای پرتردد را از مسیرهای کم تردد تفکیک کرده تا به تناسب نوع خدمات و طول مسیرها قیمت ها را تعییین کنند.

گفتنی است؛ آزادسازی نرخ در حوزه حمل و نقل هوایی به صراحت در برنامه پنجم لحاظ شده است، براساس قانون برنامه پنجم توسعه، موضوع آزادسازی نرخ بلیت هواپیما و پیش‌نویس آیین‌نامه آزادسازی قیمت‌ها ‌آماده شده است.

ماده ۱۶۱ این برنامه درباره حمل و نقل عنوان کرده که دولت مکلف است تا پایان سال اول برنامه نسبت به متنوع‌سازی نرخ خدمات حمل و نقل هوایی در بخش بار و مسافر اقدام کند و سپس از ابتدای سال سوم برنامه ضمن آزادسازی کامل نرخ حمل و نقل هوایی، قیمت خدمات فرودگاهی، شبکه پروازی، لغو تخفیفات تکلیفی و هرگونه معافیت در زمینه بهره‌برداری از خدمات ناوبری هوایی، فرودگاهی، نشست و برخاست، خدمات پروازی، واگذاری اماکن و سایر موارد مرتبط را واقعی ‌کند که این مورد تکلیف دولت برای انجام ماده ۱۶۱ بند ب است.

‌بند (الف) این ماده قانونی مرتبط با برقراری پرواز و جابه‌جایی کالا و مسافر برای فرودگاه‌های بین‌المللی و بند (ج) آن درباره ساماندهی امور حمل و نقل هوایی و ارتقاء رقابت‌پذیری با رویکرد لغو انحصارات مربوط به حمل و نقل هوایی، شرکت‌های هواپیمایی و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، همینطور تسهیل قوانین مربوط به تأسیس هواپیمای جمهوری اسلامی ایران و از این قبیل است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا