Mihanpostسیاسی

رهبر انقلاب:بیداری اسلامی ممکن است گاهی سرکوب شود اما ریشه‌کن نمی‌شود

به گزارش میهن پست –  رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب تصریح کردند: اگر دشمن خیال کند که بیداری اسلامی را سرکوب کرده، این هم یکی دیگر از خطاهای آنها خواهد بود. بیداری اسلامی ممکن است در بخشی سرکوب شود اما بلاشک ریشه کن نمیشود و گسترش خواهدیافت.
به نقل ازخانه ملت،حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم بیست و پنجمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره)اظهار داشتند: بیست و پنج سال از رحلت امام عظیم الشأن می گذرد ولی شور و اشتیاق برای شنیدن درباره امام و دانستن از او کم نشده است.

ایشان ادامه دادند:مخصوص کشور ما هم نیست، در دنیای اسلام، بلکه فراتر از دنیای اسلام، این واقعیت وجود دارد نه تنها در کشور ما، که نسل سوم انقلاب در حال بالیدن است، بلکه در دنیای اسلام، جوانان عصر ارتباطات و عصر اینترنت، که با مسائل دور از محیط خود به راحتی ارتباط می توانند بگیرند، دنبال این هستند که درباره مسائل انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و درباره معمار این بنای عظیم مطالب بیشتری بدانند.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: پدیده مردمسالاری دینی، نظریه ولایت فقیه، اینها مسائلی است که برای محیط های فکری دنیای اسلام، حائز اهمیت و دارای جاذبه است. دشمنان ما تلاش گسترده‌ای را از روزهای اول آغاز کردند و هرچه جلو رفتیم این تلاش بیشتر شده است.

ایشان بیان کردند:از صدها و بلکه هزاران ایستگاه تلویزیونی و رادیویی و اینترنتی استفاده کردند برای دشنام دادن به جمهوری اسلامی و به بانی بزرگ آن و به طرفداران آن خود این مطلب به ما کمک کرده است، یعنی حس کنجکاوی را در مستعمان و مخاطبان در سراسر دنیا برانگیخته است.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند:می خواهند بدانند که علت این همه دشمنی کردن و سنگ پرانی و لجن پراکنی کردن آنان به انقلاب چیست؟ و آن حقیقتی که آماج این دشمنی هاست چه حقیقتی دارد؟ بنابراین دشمنان ما به قصد دشمنی نام ما را بردند و درباره امام ما و نظام ما سخن گفتند، اما آنها با این نیت این حرکت وسیع را آغاز کردند اما در نهایت برای ما یک فرصتی به وجود آمد، چون حس کنجکاوی مستمعان دستگاه ها در سراسر جهان تحریک شد.

ایشان عنوان کردند:در کشورهای اسلامی، در منطقه ما، بیداری اسلامی، که احساسات ضداستکباری در ‌آن غلبه داشت بر هر پدیده دیگری، این خود نشانه دیگر همان کنجکاوی و پاسخ گیری و پاسخ یابی است و این همچنان ادامه دارد. ممکن است دستگاه های اطلاعاتی غربی و آمریکایی اینجور گزارش کنند به بزرگترهای خودشان که توانسته اند بیداری اسلامی را در منطقه ما سرکوب کنند. اگر اینجور خیال کنند این هم یکی دیگر از خطاهای راهبردی و غلط تحلیل کردنهای دشمنان ما خواهد بود.

مقام معظم افزودند: رهبری بیداری اسلامی ممکن است در بخشی از دنیای اسلام سرکوب شود اما بلاشک ریشه‌کن نخواهد شد و  گسترش خواهد یافت، این فهم و ادراک و دریافت در کشورها و نسل جوان مسلمان در این منطقه چیزی نیست که به این آسانی ها بتوانند آن را از بین ببرند. البته تلاش می کنند. تلاشهایشان ممکن است در بعضی بخشها برای مدت کوتاهی موفقیت آمیز هم به نظر برسد اما در نهایت ابتر است.

ایشان با بیان این که این کنجکاوی درباره پدیده مردمسالاری دینی ناشی از آن است که جمهوری اسلامی یک پدیده‌ای بود که ۳۵ سال از آغاز ولادت آن گذشت عنوان کردند: در تمام این مدت ۳۵ سال با واکنش خشن و خصمانه قدرتهای مسلط دنیا مواجه بود. هم واکنش نظامی نشان دادند، هم واکنش تبلیغاتی، هم واکنش خصمانه اقتصادی نشان دادند مانند تحریم ها که از اول انقلاب آغاز شد و روز به روز تا امروز تشدید شده است؛ واکنش سیاسی نشان دادند؛ یک جبهه پرقدرت غربی در مقابل  جمهوری اسلامی ۳۵ سال است که هرکاری از دستش برآمده کرده است، تلاش نظامی  کرده، به مهاجم نظامی به کشور کمک کرده است، دشمنان را در هر نقطه ای علیه جمهوری اسلامی حمایت کرده است، تبلیغات پرحجم علیه آن به کار برده است، تلاش تحریمی و محاصره اقتصادی را در اعلا درجه ممکن و بدون سابقه به کار برده است، اما در مقابل، جمهوری اسلامی در برابر این همه هجمه و این همه مخالفت خشن و بی ملاحظه، هم از بین نرفت و هم دچار محافظه کاری نشد و هم به غرب باج نداد، روز به روز هم پیشرفت کرد،این آن چیزی است که ماهیت این کنجکاوی را تشکیل می‌دهد.

رهبر انقلاب اظهار داشتند:قدرت‌های درجه یک نظامی و سیاسی و اقتصادی دنیا، دست به دست هم بدهند، علیه یک کشوری، علیه یک حکومتی، ۳۵ سال تلاش کنند، آن حکومت علیرغم تلاش آنها، نه فقط از بین نرود، بلکه روز به روز قوی تر شود، به آنها باج هم ندهد، به آنها اعتنا هم نکند، در عرصه های مختلف، جمهوری اسلامی اقتدار خود را و قابلیت بقای خود را نشان داد. ایشان خاطرنشان کرد:امروز وقتی به جمهوری اسلامی نگاه می کنند، نسل دوم و سوم انقلاب، در این کشور، دارای چند میلیون دانشجو، چندین هزار طلبه علوم دینی فاضل، چندین هزار پژوهشگر و محقق، چند ده هزار استاد دانشگاه و حوزه، هزاران نخبه علمی و فکری که بعضی از آنها در عرصه بین المللی نام آور و شناخته شده اند. هزارن فعال سیاسی، نخبه سیاسی و فرهنگی و تولیدی و اقتصادی. واقعیت جامعه امروز ما این است.

رهبرمعظم انقلاب گفتند: درمیدان علم و فناوری جمهوری اسلامی با وجود همه تحریم ها ماهواره به فضا می فرستد، موجود زنده به فضا می فرستد و برمیگرداند، انرژی هسته ای تولید می کند. در بسیاری از دانشهای نوپدید جزو ۱۰ کشور اول دنیا قرار میگیرد، شتاب پیشرفت علم در جمهوری اسلامی ۱۳ برابر متوسط دنیا اعلام می شود از سوی مراکز مسئول این کار در دنیا. خدمات علمی و فنی به کشورهای مختلف صادر می‌کند. با وجود تحریم های بی سابقه، یک کشور ۷۵ میلیونی را اداره می کند.

در سیاست های منطقه حرف اول را می زند. در مقابل رژیم غاصب و مورد حمایت زورگویان عالم یک تنه می ایستد. با ظالم نمی سازد و از مظلوم دفاع می کند.

ایشان عنوان داشتند:هر انسان آگاهی به کنجکاوی می افتد که این پدیده چیست و چه پدیده‌ای است که این همه دشمنی، و این همه توانایی‌های ذاتی و نشانه های حیات و بقا. در زمینه مسائل سیاسی و اجتماعی نیز، جلوه بالای مردمسالاری در ایران، که ما ۳۵ سال است از انقلابمان گذشته است و در طول این ۳۵ سال ۳۲ انتخابات داشتیم. ۳۲ انتخابات سراسری آیا شوخی است؟ یک نمونه بی نظیر، انتخابات های جمهوری اسلامی با مشارکتهای بالا و بعضاً از متوسط و میانگین جهانی بالا و بعضاً بسیار بالاتر است. شرکتهای ۷۰ و  ۷۲ درصدی.

ایشان ادامه دادند:نمونه بی نظیر دیگر، ۲ پدیده ای است که ما مردم با آنها عادت کردیم اما برای یک ناظرجهانی فوق العاده جذاب و مهم است و آن عبارت است از راهپیمایی ۲۲ بهمن و راهپیمایی روز قدس در ماه رمضان. جشن انقلاب را بعد از ۳۵ سال مردم به طور مداوم هر سال تا این ۳۵ سال جشن را برگزار کردند، با یک راهپیمایی عظیم پرشور پرشکوه در روزهای سرد پایانی بهمن. ما عادت کردیم، و اهمیت و عظمت موضوع به چشممان نمی آید اما برای ناظر جهانی بسیار خیره  کننده است. اینها عوامل آن جذابیتی است که کنجکاوی ها را تحریک میکند و راه نویی را به ذهن های علاقمندان و اهل سوال و تحقیق ارائه می دهد.

رهبر انقلاب اسلامی تصریح کردند:این واقعیت مهم دوران ماست که عبارت است از توجه و کنجکاوی عمومی در دنیای اسلام از سوی جوانان و روشنفکران و آگاهان و کسانی که اهل فهم مسائل هستند نسبت به این پدیده ای که در کشور ایران اسلامی به توفیق و تایید الهی تحقق یافته و روز به روز رشد کرده است.

ایشان افزودند: این واقعیت ساخته و پرداخته دست معمار بزرگ است. درباره امام خیلی حرف زده شده است، شاید بعضی ها خیال کردند ما با اغراق و مبالغه حرف میزنیم. ولی نه، آنچه گفتیم درباره ایشان نه اغراق است و نه مبالغه، بلکه تنها بخشی از واقعیت است.

حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: بیش از آنچه توصیف کردیم و توانستیم ارائه دهیم، امام بزرگوار و عزیز ما دارای مضمون و معنا و مغز بود. آنچه در اختیار ملت ایران و در معرض دید و فکر ملتهاست، در سراسر عالم، ساخته و پرداخته آن دست تواناست. ما برای اینکه راه را درست برویم، باید نقشه معمار را بدانیم.

ایشان افزودند:اگر در یک بنای متعارف معمولی، نقشه در اختیار نباشد، نقشه اصلی معلوم نباشد، سازندگان و بنایان، هرچه هم چیره دست باشند ممکن است اشتباه کنند، باید نقشه اصلی را دانست تا بتوان بر اساس آن نقشه اصلی اگر هنری در سازندگی و در احیا هست، به کار ببرند.

رهبر انقلاب اسلامی گفتند: نقشه او نقشه ای نبود که فقط از ذهن انسان صادر شود. قطعا موید من عندالله بود. خود امام این را میدانست و به آن معترف بود. خود ایشان میگفت آنچه پیش آمده با دست قدرت الهی است. و درست فهمیده بود و چشم بصیر و بینای او درست دیده بود. ما باید آن نقشه را بشناسیم تا بتوانیم راه را ادامه بدهیم.

ایشان ادامه می داد:اگر نقشه را ندانستیم زاویه پیدا میکنیم و وقتی زاویه پیدا شد هرچه پیش برویم از راه اصلی و صراط مستقیم دور می شویم و وقتی دور شدیم از هدفها دور شده و به هدفها نمی رسیم. برای رسیدن به هدف باید راه را گم نکنیم. برای اینکه راه را گم نکنیم باید نقشه اصلی و اساسی جلوی چشم ما باشد و آن را بشناسیم و بدانیم.

رهبر انقلاب تاکید کردند:نقشه امام، کار اصلی امام، بنای یک نظم مدنی سیاسی بر اساس عقلانیت اسلامی بود.

مقدمه لازم این کار این بود که نظام پادشاهی که هم فاسد(فسادهای گوناگون) بود هم وابسته(یک روز به انگلیس و یک روز به آمریکا) بود و هم دیکتاتور و مستبد بود و رای مردم و خواست مردم برایش مطرح نبود. هرکدام از اینها یک فصل بلند و یک کتاب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا