گوناگون

نياز دو هزار ميليارد توماني براي آبرساني به روستاهاي فارس

به گزارش خبرنگار مهر، محمد احمدي عصر شنبه در حاشيه شوراي برنامه ريزي استان فارس در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر كه در مورد بحران آب استان و هماهنگي با وزير نيرو براي مشكل آب فارس پرسيد، بيان كرد: چندي پيش جلسه اي منحصر به فرد در تاريخ استان فارس با حضور وزير نيرو، اعضاي كميسيون كشاورزي، نمايندگان فارس در مجلس و ديگر مسئولان برگزار شد.

وي  گفت: ما هميشه مي گفتيم فارس دچار خشكسالي و بحران آب است تا اينكه اعضاي كميسيون كشاورزي و ساير حضار در جلسه از كل استان فارس بازديد به عمل آوردند و در جمع بندي اوليه به مشكل آب در استان فارس اذعان داشتند.

استاندار فارس با اشاره به اينكه در اين رابطه بنا شد جلسه اي نيز در مجلس برگزار كنيم، تصريح كرد: بنا شد در مجلس حضور يافته با حضور وزراي مربوطه  ضمن شركت در كميسيون كشاورزي موضوع آب به بحث و بررسي گذاشته و براي رفع اين مشكلات اقدام شود.

وي گفت: در مورد رفع مشكل آب در استان براي ايام تابستان نيز آنهايي كه دچار بحران هستند سعي داريم با  اعتبارت موجود استان يا مركز يا صحبت با پيمانكاران بحران را در تابستان پشت سر بگذارند.

احمدي در بخش ديگري از سخنان خود در رابطه با پتروشيمي هاي استان نيز بيان كرد: جلسه خوبي يك ماه پيش در دفتر آقاي لاريجاني رئيس مجلس با حضور مجمع نمايندگان  فارس و وزير نفت داشتيم و در اين خصوص مقرر شد كه اتان گيري از پالايشگاه پارسيان توسط ستاد اجرايي فرمان امام (ره) با مديريت آقاي نوذري وزير اسبق نفت انجام شود كه خوراك پتروشيمي هاي فيروزآباد ، جهرم؛، فسا، استهبان و داراب با يك خط انتقال 500 كيلومتري صورت گيرد.

استاندار فارس گفت: كارهاي نهايي براي اين موضوع در حال انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا