گوناگون

موفقیت سینمای هالیوود قابل انکار نیست/توجه به تولید محتوا در اتاق های فکر

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی پورحسین فر عصر شنبه در مراسم اختتامیه هفتمین هفته فیلم و عکس اردبیل تصریح کرد: نمی توان سینمای هالیوود را به عنوان سینمای موفق در عرصه جهانی انکار کرد.

وی دلیل این موفقیت را رهیدن از دام کلیشه های محتوایی برشمرد و اضافه کرد: محتوای سینمای هالیوود به تولید متنوع و درخور توجه مخاطب توجه ویژه دارد.

پورحسین فر معتقد است چنین رویکردی با برنامه سازی و تصمیم گیری از طریق اتاق های فکر ایجاد شده است.

مشاور قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان با تاکید به نقش سینما در تربیت افکار عمومی اضافه کرد: سینما می تواند با تشکیل اتاق های فکر فلسفه، اندیشه و هر گونه داشته ذهنی را به مخاطب انعکاس دهد.

وی یکی از مهمترین ضعفهای سینمای ایران را افتادن در دام تولیدات کلیشه ای عنوان کرد و افزود: چنین رویکردی سینما را به انزوا کشانده و در نهایت موجب افول آن در عرصه های منطقه ای، ملی و جهانی می شود.

به گفته پور حسین فر انکار مشکلات سینمای ایران امری غیر معقول است و در میان مشکلات متعدد سینمای کشور از ضعف محتوایی رنج می برد.

پرداختن به موضوعات تکراری در سینمای اردبیل

وی تاکید کرد: این ضعف در سینمای استان نیز مشاهده می شود و اغلب تولیدات به ویژه در حوزه فیلم کوتاه به مسائل انسانی و عقیدتی نگاهی لوس و تکراری دارند.

مشاور قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان افتادن در دام کلیشه معنایی را خطر مهلکی برشمرد که حتی گریبانگیر حوزه های دیگر هنر استان از جمله تئاتر شده است.

وی با بیان اینکه برخی آثار فاخر سینمایی حتی بدون بهره گیری از جلوه های ویژه موفق عمل کرده اند، ادامه داد: سینما باید بتواند در دیالوگ، ساختار و محتوا نظر مخاطب را جلب و جذب کند.

پورحسین فر یکی از دلایل ضعف محتوایی سینمای استان را کمبود اطلاعات تولید کنندگان آثار هنری عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال برخی کارگردانان چهره های جهانی کشور را حتی به درستی نمی شناسند.

آمادگی ارشاد اسلامی اردبیل در حمایت از تولید

مشاور قرآن و عترت ارشاد اسلامی استان تاکید کرد: برای گریز از این بن بست ارشاد اسلامی استان در نظر دارد حمایت همه جانبه برای تولید مطلوب آثار سینمایی را فراهم کند.

وی تاکید کرد: این حمایت بدون مطالبه بوده و در جهت ایجاد زمینه تولید مطلوب صورت می گیرد.

پور حسین فر با بیان اینکه ارشاد اسلامی استان تولید فیلم و عکس فاخر را باور دارد، اضافه کرد: ارشاد اسلامی استان بدون حاشیه سازی و ایجاد فضای دستوری حمایت های خود را پیاده خواهد کرد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا