گوناگون

نگهداری سگ، خطری بزرگ برای زنان باردار

متخصص دامپزشکی گفت: نگهداری حیوانات مختلف در خانه عامل انتقال بیماری‌های خطرناک به انسان است.

مهدی موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: سگ، گربه، سنجاب، طوطی و سایر پرندگان متداول‌ترین حیوانات هستند که گروهی از افراد علاقمند به نگهداری آنها در منزل هستند.

وی سگ را عامل انتقال بیماری‌های مختلفی چون بیماری‌های انگلی، کیست هیلاتیک و هاری دانست و افزود: این بیماری‌ها از طریق مدفوع حیوان و یا تماس مستقیم با سگ به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: توکسو پلاسما نوعی بیماری انگلی است که از تماس با سگ در انسان ایجاد می‌شود و در زنان باردار باعث سقط جنین و حتی موجب کوری فرد آلوده می‌شود.

مسئول بخش RD موسسه سرم‌سازی رازی شمالغرب کشور گفت: برخی افراد با نگهداری حیوانات وحشی همچون تمساح، شیر، پلنگ و خرس که جایگاهشان باغ وحش‌های شهر و یا طبیعت است موجب ایجاد خطر برای خود و حتی سایر شهروندان می‌شوند.

وی ادامه داد: این افراد بعد از مدتی به دلایل مختلف چون عدم توانایی در تامین تغذیه‌ی این حیوانات آنها را در شهر رها می‌کنند که اخیرا شاهد وجود این چنین حیواناتی در شهرهای مختلف کشور بودیم.

موسویان افزود: در کشورهای اروپایی نگهداری حیواناتی چون سگ در خانه متداول بوده و علت اصلی تمایل برخی ایرانی‌ها به نگهداری حیوانات غیراهلی فخر فروشی است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا