گوناگون

صافی گلپایگانی: مسلمانان هتک حرمت به مرقد مطهر رسول‌اکرم(ص) را تحمل نمی‌کنند

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، گفت: مسلمانان غیور و شجاع، هتک و بی‌حرمتی نسبت به مرقد مطهر حضرت رسول اکرم (ص) را تحمل نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معظم له، وی در دیدار سرپرست حجاج ایرانی در آستانه تشرف به مراسم حج تخریب اماکن و آثار تاریخی اسلام را بزرگترین خیانت به تاریخ اسلام دانست.

وی با اشاره به اهمیت کنگره جهانی حج گفت: مراسم روحانی حج و حضور حجاج محترم ایرانی در این کنگره عظیم، بسیار مغتنم است و باید از این فرصت، کمال استفاده را برد.

صافی گلپایگانی افزود: حاجیان عزیز باید از این سفر الهی، توشه‌های معنوی بردارند و قدر مناسک پر رمز و راز حج را بدانند.

وی دربخش دیگر از سخنان خود اظهار کرد: چیزی که بسیار مایه تأسف و ناراحتی است این که تعدادی افراد که بویی از اسلام و انسانیت نبرده‌اند، خودشان را به دین رحمت، منتسب کرده و چهره زیبا و مهربان اسلام را واژگون نشان می‌دهند و با جنایات و وحشی‌گری‌های خود، بزرگ‌ترین خیانت را به اسلام و عالم انسانیت می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت نگاه تاریخی به آثار اسلامی و تخریب آن، اظهار کرد: هتک حرمت مراقد مطهر ائمه معصومین(ع) وتخریب اماکن تاریخی اسلام، خیانت بزرگی به تاریخ سراسر نور و رحمت اسلام است.

صافی گلپایگانی گفت: ما اگر بخواهیم مدینه منوره را به دنیا نشان دهیم و بگوییم این، مدینة الرّسول (ص) و شهری است که وحی الهی بر آن نازل شده و پیامبر و اصحاب با وفای آن حضرت در آنجا زندگی می‌کردند، باید آثار تاریخ اسلام در آن را محفوظ نگه داریم.

وی افزود: الان در دنیا هر کجا یک ساختمان ولو کوچک قدیمی و باستانی وجود داشته باشد، آن را مرمت می‌کنند تا اینکه سابقه خود را به همه نشان دهند اما این فرقه ضاله، آثار اسلامی را از بین برده و هتک می‌کنند.

صافی گلپایگانی خاطرنشان کرد: البته به نظر می‌رسد که اینها از دشمنان اسلام دستور گرفته و مقاصد آنها را اجرا می‌کنند در غیر اینصورت چطور مسلمانی حاضر می‌شود این همه جنایت و خیانت به اسلام عزیز کند؟!

وی در ادامه هتک و بی‌حرمتی نسبت به آثار اسلامی در حرمین شریفین را، مایه تنفر عمومی مسلمانان از عاملان آن دانسته و گفت: مرقد مطهر حضرت رسول اکرم(ص)، برای همه مسلمانان محترم است و کوچکترین بی‌احترامی به این مرقد مطهر را، مسلمانان غیور و شجاع تحمل نخواهند کرد.

وی گفت: باید این افکار و خیالات شیطانی را از مغزهای خود بیرون کنند و بیش از این، خود را در بین مسلمانان منفور نکنند.

صافی گلپایگانی در خاتمه برای مزید توفیقات آقای قاضی عسکر و همکاران وی در این سفر پر خیر و برکت دعا کرد و گفت: امیدوارم که خدمات شما مورد نظر و عنایات حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج) قرار گیرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا