Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیر

هیچ تهدیدی متوجه تیم هسته ای نیست

به گزاش میهن پست – تکذیب تهدید تیم مذاکرات هسته ای، توافق با دولت برای پرداخت بخشی از بدهیهای نفتی، استفاده از بالنهای بدون سرنشین برای کنترل مرز و جاده ها و افزایش میزان کشف سلاح در کشور مهمترین بخشهای گفتگوی جانشین رئیس پلیس کشور با خبرنگاران بود.

به نقل از  مهر، سردار احمدرضا رادان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد استفاده از سلاح باید بگویم آن چه مسلم است عده ای از افراد هستند که دارای مجوز حمل و استفاده از سلاح هستند. این افراد خودشان باید در مورد استفاده از آن دقت کنند. میزان افرادی که مجوز حمل نگهداری از سلاح را دارند بسیار اندک است که این افراد به درستی از این وسیله استفاده می کنند.

وی ادامه داد: دارندگان سلاحهای غیرمجاز باید از جنبه دو جرم تهیه سلاح قاچاق و استفاده از سلاح گرم محاکمه شوند.

به گفته جانشین رئیس پلیس کشور، میزان کشفیات سلاح امسال نسبت به سال گذشته درصدی رشد داشته است که دلیل آن نیز اقدام خوب در کنترل مرزها و اشراف بیشتر پلیس بر روی نقاط مرزی کشور است. بیشترین سلاح کشف  شده نیز از نوع شکاری است.

رسیدگی به فوریتهای پلیسی در ۷ دقیقه

رادان در پاسخ به سئوال مهر که از او در مورد نحوه اولویت بندی ماموریتهای پلیس ۱۱۰ پرسیده بود گفت: همزمان با راه اندازی مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ هر تماسی فوریت تلقی می شد اما پس از آشنایی مردم با این مرکز و مشخص شدن میزان تماسها در هر شهر تماسهای فوریتی و غیرفوریتی تفکیک شدند. مشخص است که نزاع جزو اولویتهای پلیس است که باید در کمترین زمان به آن رسیدگی شود. تشخیص فوریت تماسها بر عهده اپراتور است.

وی ادامه داد: میانگین زمان برای رسیدگی به هر ماموریت ۷ دقیقه است اگرچه ممکن است گاهی اوقات پلیس هم گرفتار ترافیک شود. سعی کرده ایم با استفاده از موتورسیکلت زمان رسیدن به صحنه را کاهش دهیم.

استفاده از بالنهای بدون سرنشین در مرز و به زودی در جاده ها

جانشین رئیس پلیس کشور در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر که آیا پلیس قصد استفاده از بالن برای کنترل مرز را دارد با طرح این موضوع گفت: نیروی انتظامی با مجوزهای اخذ شده از بالن در معابر و قسمتهای مورد پوشش استفاده می کند. جنس این بالن ها به گونه است که در ارتفاع زیاد پرواز کرده و با نصب دوربین در مرکز کنترل و فرماندهی نظارت های لازم به صورت تصویری انجام می شود. این بالن بدون سرنشین است و به صورت ایلوت در مرزها استفاده می شود. البته این وسیله قابلیت استفاده در جاده ها و اماکنی که نیاز به نظارت تصویری دارد را برایمان فراهم کرده است

توافق با دولت برای پرداخت بدهیهای نفتی

سردار رادان در مورد بدهی ۱۸۵ میلیون دلاری نیروی انتظامی در مورد استفاده از نفت اظهار داشت: پول نفت و استفاده ای که پلیس از آن کرد بر اساس مجوز دولت قبل بود. نیروی انتظامی بخشی از این بدهیها را پرداخت کرده و در خصوص باقی مانده بدهیها نیز با دولت به توافق رسیدیم. آن چه در این باره مورد اهمیت است این است که پلیس بر اساس مجوز این کار را انجام داده و با این کار به کشور کمک انجام شده است.

هیچ تهدیدی متوجه تیم مذاکرات هسته ای نیست

وی با تکذیب تهدید تیم مذاکره کننده هسته ای با ارسال ایمیل های مشکوک تاکید کرد: هیچ تهدیدی متوجه تیم مذاکره کننده هسته ای نشده است و هیچ یک از مراجع امنیتی این موضوع را تایید نکرده اند. اگر شعرهایی بر علیه و در تهدید تیم هسته ای منتشر شده است ناشی از هیجانات برخی افراد است اما باز هم با قدرت می گویم هیچ تهدیدی تا کنون متوجه اعضای تیم مذاکره کنده هسته ای نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا