گوناگون

واشنگتن به دنبال تغییر محاسبات اسد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که هدف این کشور از کمک به معارضان تغییر محاسبات بشار اسد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که که کمک‌‌های این کشور به مخالفان معارض سوری در چارچوب اهداف کلی آن در جهت تغییر محاسبات اسد و کمک به مبارزه ضد القاعده است.

این وزارتخانه همچنین تصریح کرد که به نظر آن نیازی نیست که این درگیری (جنگ علیه سوریه) بیش از این میلیتاریزه شود و خونریزی بس است؛ اما ما به طور دائم به دنبال راه‌هایی برای کمک به مخالفان هستیم.

بنا به اعلام مقامات وزارت خارجه آمریکا، هیچ کسی نیست که از موانعی که طی سال گذشته بر سر راه پایان بحران سوریه پیش آمده است خبر نداشته باشد. (طی این مدت) خیلی چیزها در عرصه میدانی تغییر یافته است، حزب الله وارد نبرد شده است. سپاه پایداران انقلاب اسلامی – نیروهای ایرانی نیز در عرصه میدانی درگیر نبرد شده‌اند؛ و تروریست‌های بیشتری برای جنگ علیه اسد به این کشور جذب شده‌اند، درنتیجه شرایط، چارچوبی را به وجود آورده آست که برخی مخالفان نه علیه اسد که ضد تروریست‌ها وارد مبارزه شدند.

همچنین با اشاره به موضوع اوکراین، به دولت این کشور برای گفتگوهای ملی که تحت نظارت و حمایت سازمان امنیت و همکاری اروپا برگزار می‌شود، تبریک گفت. به گفته این وزارتخانه، گفتگوهای ملی اوکراین شفاف بوده و برای مطبوعات و رسانه‌ها قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا