گوناگون

کاهش تعداد خوابگاه‌ مهمترین مشکل اغلب دانشجویان کار‌شناسی ارشد است

 به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مطیعی صبح پنجشنبه که برای بررسی وضعیت صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه ها به استان سمنان سفر کرده است در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث ساخت خوابگاه‌های جدید به عنوان پروژه عمرانی زیر نظر پروژه‌های عمرانی وزارت علوم سیاست گذاری می‌شود و صندوق رفاه دانشجویی در آن دخالت زیادی ندارد چنانچه بحث واگذاری خوابگاه‌ها به بخش خصوصی از جمله سیاست‌های کلان دولت و مجموعه وزارت علوم است.

وی با بیان اینکه در دانشگاه‌های دولتی صندوق رفاه در این حوزه‌ها ورود پیدا نمی‌کند، تصریح کرد: وظیفه ما این است که تلاش کنیم حداکثر خدمات رفاهی را در کشور شناسایی کرده و دانشجویانمان را تحت پوشش آنها قرار دهیم؛ اما اینکه دانشجویی را به دلیل اینکه در پوشش برخی خدمات ما قرار نمی‌گیرد منع تحصیل کنیم به لحاظ قانونی مجوز این کار را نداریم.

مجلس، اعتبارات صندوق رفاه دانشجویی را کاهش داد

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به کاهش اعتبارات این صندوق در مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش بر این است تا از طریق ایجاد ظرفیت های جدید کمبودها را برطرف کنیم.

مطیعی با اشاره به اعتبار 570 میلیاردریالی یارانه تغذیه مراکز غیر انتفاعی در سال 92 گفت: این رقم در سالجاری با 150 میلیارد ریال کاهش به 420 میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: این در حالی است که در سال 92 از کل اعتبار تنها قریب 57 درصد آن تخصیص یافت.

تصویب بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای صندوق رفاه دانشجوئی

رئیس صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تصویب سه هزار و 190 میلیارد ریال اعتبار در سالجاری به این صندوق برای امور رفاهی دانشجویان خبر داد و افزود: این اعتبار در سه موضوع وام شهریه، یارانه تغذیه به مراکز غیرانتفاعی و تجهیز و نوسازی و کمک به مرمت خوابگاهها هزینه می شود.

مطیعی پرداخت وام شهریه را از اولویت های این صندوق داست و گفت: تنها یک سوم از جمعیت یک میلیون نفری دانشجویان شهریه ای از تسهیلات برخوردار می شوند و برای تامین وام همه دانشجویان باید اعتبارات صندوق با رشد 5.2 برابری به شش تا شش هزار و 400 میلیارد ریال افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این صندوق در 21 کد، وام تسهیلات را به دانشجویان پرداخت می کند که تمام نیازهای دانشجویان را پوشش می دهد، افزود: وام دانشجویی در یک سال در میان باید 20 تا 30 درصد افزایش یابد که این امر در سالجاری نیز تحقق می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا