گوناگون

والدین، تنبلی چشم را جدی بگیرند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تاکید بر جدی گرفتن طرح تنبلی چشم، معاینات به‌موقع را مانع ابتلاء کودکان به نابینایی دانست.

“مرتضی مکاریان” در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: سنجش تنبلی چشم در کودکان بین سه تا شش سال به منظور جلوگیری از نابینایی کودکان اجرا می‌شود، چرا که زمان پیشگیری از تنبلی چشم زیر شش سال است و در صورتی که این زمان سپری شود آسیب‎های مادی، معنوی و روحی بسیاری برای فرد و خانواده وی خواهد داشت.

این مسئول افزود: خانواده‎ها باید مطلع باشند که عدم شرکت در این طرح می‌تواند زمینه ابتلاء فرزندان آنان به تنبلی چشم و در نهایت نابینایی را فراهم کند، در حالی که هزینه شرکت در این طرح 9000 ریال است که برای هیچ یک از خانواده‎های شهری و روستایی مبلغ سنگینی به شمار نمی‌رود.

وی همچنین ادامه داد: آمارهای ارائه شده در رابطه با اجرای طرح سنجش تنبلی چشم در سطح استان نیز باید راستی‌آزمایی شده و با ارقام پایه موجود مقایسه و بررسی شود.

مکاریان با اشاره به بالا بودن آمار تنبلی چشم در شهرستان طارم، تصریح کرد: بالا بودن این میزان باید با هماهنگی با دانشگاه علوم‌پزشکی به شکل دقیق و موشکافانه مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای اساسی برای رفع این چالش مورد بررسی واقع شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا