گوناگون

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت‌الله ابطحی کاشانی با حضور مراجع و علما در قم

مراسم بزرگداشت آیت‌الله ابطحی کاشانی از اعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکشنبه شب با حضور مراجع تقلید، علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم در مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، در مراسم بزرگداشت آیت‌الله سید محمد ابطحی کاشانی از اعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، سید موسی شبیری زنجانی و سید محمدعلی علوی گرگانی حضور داشتند.

آیات ابراهیم امینی، محمد امامی کاشانی، مرتضی مقتدایی، سید هاشم حسینی بوشهری، عبدالنبی نمازی، محمد جواد فاضل لنکرانی و محمدمهدی هادوی تهرانی را از جمله شخصیت‌های حاضر در این مراسم بودند.

همچنین در این مراسم اعضاء جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان خبرگان رهبری، نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید و علما، استاندار و شهردار قم، مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم کاشان نیز حضور داشتند.

سخنران مراسم یکی از اساتید حوزه علمیه قم بود که به تبیین شخصیت علمی، انقلابی و اخلاقی مرحوم آیت‌الله ابطحی کاشانی پرداخت.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی ادامه داد: ایشان در زندگی سراسر نور و برکت خود، شاگردان بسیاری را در حوزه‌های علمیه تربیت کرده و مورد وثوق و اعتماد علمای معاصر خود بود و کتب ارزشمند بسیاری را به رشته تحریر درآورد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها به تدریج به کمال حقیقی و سعادت اخروی دست می‌یابند، گفت: بزرگترین سرمایه عالمان دین و رمز خستگی ناپذیر بودن آنها، محبت و ارادت به امیرالمومنین علی(ع) است که تلاش می‌کنند این محبت و معرفت را در جامعه بسط و گسترش دهند.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید محمد ابطحی کاشانی روز جمعه 25 مهرماه پس از سال‌ها تحمل درد و رنج بیماری در سن 84 سالگی و بر اثر ایست قلبی در شهر مقدس قم دارفانی را وداع گفت.

پیکر این عالم ربانی صبح یکشنبه 27 مهر ماه پس از تشییع به دست شاگردان مکتب امام صادق(ع) از مسجد امام حسن عسگری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اقامه نماز بر پیکر ایشان از سوی حضرت آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در حرم بانوی کرامت به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا