گوناگون

مصرف 20درصد سموم کشور در مازندران

استاندار مازندران گفت: متاسفانه 20 درصد سموم مصرفی کشور در مازندران استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، ربیع فلاح جلودار در جلسه کارگروه سلامت در بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل، اظهار کرد: استفاده از سموم شیمیایی در کشورهای پیشرفته تقریبا کاهش یافته و این کشورها به سمت بهره گیری از سموم بیولوژیک رفته‌اند. جهت نظارت و کنترل مصرف سموم و کودهای شیمیایی در استان باید بر فعالیت فروشگاه‌های عرضه سموم در استان نظارت جدی‌تری شود.

وی از پیشگام بودن مازندران در مبارزه بیولوژیکی با آفت در مزارع کشاورزی خبر داد و گفت: محصولات ارگانیکی خوبی توسط کشاورزان در استان تولید شده و حتی با توجه به قیمت بالاتر این محصولات نسبت به نوع شیمیایی خود، محصولات ارگانیک به شکل پیش فروش به بازار وارد می‌شود.

فلاح جلودار با اشاره به اینکه وجود دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل یک ظرفیت قابل توجهی را برای استان به وجود آورده که باید از آن به شکل کامل بهره گرفت، ادامه داد: باید با کمک این دانشگاه‌ها، ضریب برخورداری مردم از سرانه سلامتی در مازندران افزایش دهیم.

استاندار مازندران با اشاره به ضرورت توجه به مشاغل خانگی در استان، اظهار کرد: مشاغل خانگی را در جامعه کم ارزش جلوه می‌دهیم و این امر جای تاسف دارد چراکه بسیاری از کشورها نظیر سوئد، چین و هند از این طریق سود میلیاردی کسب می‌کنند.

وی افزود: بیان این موضوع برای اولین بار در کارگروه سلامت، نشان‌دهنده این است که خودمان نیز در ابتدای راه هستیم لذا با توجه به این امر و اهمیت آن باید این موضوع به عنوان یکی از اولویت‌های مهم استان مورد توجه قرار داد. فارغ التحصلان زیاد در استان داریم لذا با بهره گیری از امکانات و فضای مجازی می‌توان آموزش‌های لازم در جهت کارآفرینی به آنان داد و زمینه را برای خود اشتغالی این افراد آماده کرد.

فلاح تصریح کرد: از نظر بهداشت و شرایط محیطی، مشاغل خانگی باید مورد نظارت و تایید قرار گیرد چون این اقدامات با هزینه کم، دستاورد مهمی را به همراه دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا