گوناگون

خسارت 6 میلیاردی سرقت کابل‎های برق به آبفار

مدیرعامل شرکت آبفار لرستان از خسارت شش میلیارد ریالی ناشی از سرقت کابل‎های برق در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، علیرضا کاکاوند در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: سرقت از کابل‎های برق به علت گران‎قیمت بودن به یکی از معضلات شرکت آب‎وفاضلاب روستایی استان تبدیل شده است.

وی ادامه داد: درشش ماهه نخست امسال 60 سرقت در سطح استان رخ داده که خسارتی بالغ بر شش میلیارد ریال برای شرکت آبفار استان به بار آورده است.

کاکاوند یادآور شد: برای جلوگیری از بروز اینگونه سرقت‎ها، شرکت اقدام به ساخت دیواره بتنی، ایجاد محافظ و نصب دزدگیر کرده اما نه‎تنها شاهد کاهش سرقت‎ها نشده‎ایم بلکه روز به روز نیز افزایش یافته‎اند به طوری که در 6 ماهه نخست امسال 23 سرقت در شهرستان خرم‎آباد رخ داده که خسارت وارد شده ناشی از آن‎ها بالغ بر 120 میلیون تومان است.

وی تأکید کرد: سرقت از کابل‎های برق کار بسیار خطرناکی است که در بعضی موارد به گرفتن جان سارقان تمام می‎شود، هرچند به گفته کارشناسان کسانی که این سرقت را انجام می‎دهند با برق فشار قوی سروکار دارند و یک فرد معمولی نمی‎تواند این کار را انجام دهد.

کاکاوند تصریح کرد: سرقت از کابل‎های برق و ضرر‎وزیان ناشی از آن، از یک طرف و دستگیری سارقان از طرف دیگر به یک معضل برای شرکت آبفار تبدیل شده است.

وی گفت: اثبات سرقت یکی دیگر از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم به طوری که در چند مورد موفق به دستگیری سارقان شدیم اما به علت عدم اثبات سرقت، دزدان تبرئه شده یا به نوعی قسر دررفتند.

وی با بیان درخواست همکاری از مسئولان نیروی انتظامی و قوه‌قضاییه و تقاضای برخورد قاطعانه با عوامل شناسایی شده، سرقت از کابل‎های برق را نگران‎کننده دانست و اظهار کرد: از ابتدای مهرامسال تاکنون پنج ترانس با مبلغی بالغ بر 60 میلیون تومان از روستا‎های پیره جد، چشم‎ پاپی و بابامحمود سرقت شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بروز اینگونه سرقت‎ها، شرکت آبفار این آمادگی را دارد که با نیروی انتظامی قراردادی مبنی براستفاده از گشت شبانه از محل‎های پرخطر منعقد کند، همچنین از فرمانداری، شورای روستاها و اهالی آن‎ها درخواست داریم در این زمینه ما را همراهی کنند تا در آینده نزدیک این معضل برطرف شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا