گوناگون

وزیر علوم با ژست دموکراسی بی‌ثباتی را در دانشگاه‌ها رقم زده است

بسم الله الرحمن الرحیم

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اساتید دانشگاه ها نقطه جوششی دوباره برای اساتید و فضای دانشگاه بود. بیاناتی که افراد و گروه‌های گوناگون باید خود را مخاطب آن قرار دهند و در اجرای دقیق آن کوشا باشند.

نقطه قابل دقت در سخنان رهبر انقلاب اسلامی این نکته بود که مسئله حرکت علمی کشور را مسئله‌ای اساسی نه تنها برای کشور، بلکه برای دنیای اسلام قلمداد می‌کنند و متذکر می‌شوند اگر توقّف کردیم، این توقّف با عقب‌گرد همراه خواهد بود. وقتی حتی توقف در این مسیر نوعی عقبگرد می‌باشد، واضح است که برای جبران اینچنین توقف‌هایی باید هزینه‌های بسیاری داد.

در همین راستا جامعه اسلامی دانشجویان ضمن حمایت از ادامه پیشرفت نهضت علمی و جریان صحیح فعالیت سیاسی در دانشگاه‌ها نکاتی را به مسئولان و به خصوص اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمایندگان مجلس یادآوری می‌کند:

سوال این جاست که مگر چه رویکردهایی در این مدت به جریان افتاده که نیاز به تذکراتی این چنینی است. چه شده است که در دیدار با اساتید به دورانی خاص در وزارت علوم اشاره شده و عدم تکرار آن گوشزد می‌شود؟ مگر چه اتفاقاتی رخ داده که چندین مرتبه تذکر داده می‌شود مبادا وضعیتى پیش بیاوریم که این حرکت علمی متوقّف بشود؟

آیا تحرکات افرادی خاص و افراطی در وزارت علوم موید به وقوع پیوستن فضای نامطلوب برای دانشگاه نیست. نوآوری‌های صورت گرفته توسط وزیر را چگونه باید توجیه کرد؟

متاسفانه وزیر با ژست دموکراسی بی‌ثباتی را در دانشگاه‌ها رقم زده و نه تنها موجبات اصلاح آن را فراهم نکرده بلکه حاشیه را برای آن به ارمغان آورده است. بیش از چهارماه است دانشگاه تهران، نماد آموزش عالی کشور با سرپرست اداره می شود، سرپرست با سرپرست تودیع می شود. یک نفر برای دو مجموعه دانشگاهی بعنوان سرپرست معرفی می شود. افراد حاشیه دار در وزات خانه جای داده می شوند. آیا وزیر در دانشگاه تهران میتینگ سیاسی برگزار نکرده و نهاد های نظارتی را زیر سوال نبرده است؟ چه کسی می خواهد استاد و دانشجو را در برابر ارکان نظام قرار دهد؟ چگونه در این وزارت خانه قرار است مسئله علمی کشور در راس قرار بگیرد در حالیکه متاسفانه در این مدت حاشیه بر متن غلبه پیدا کرده است.

از نمایندگان مجلس انتظار داریم در عمل به وظیفه ذاتی خود با شناخت این برهه تاریخی جلوی این عقبگرد را گرفته و ثبات وآرامش را به فضای دانشگاه برگردانند و دولت را در رسیدن به اهداف خود کمک کنند.

و من الله التوفیق
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا