گوناگون

نسبت به قصور پیش آمده بی تفاوت نخواهیم بود

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با 14 تیر ماه که به نام روز ملی شهرداری ها نامگذاری شده است، مراسم رونمایی از کارت هوشمند شهرداری، اجرای فاز اول طرح خدمات هوشمند شهرداری قم شامگاه شنبه در سالن مرکز همایش های شهرداری قم برگزار شد.

محمد دلبری در این مراسم که با حضور مسئولان، معاون و مدیران شهرداری و استان قم همراه بود، سخنان خود را، با مهم خواندن بحث برون سپاری و تسهیل خدمات به شهروندان آغاز کرد و گفت: مدیریت شهری خدمات خود را با واگذاری امور به دفاتر پیشخوان دولت به شهروندان ارائه می دهد و با توجه به گستردگی این دفاتر، ارائه خدمات شهری با اولویت بیشتری همراه است.

توزیع کارت هوشمند شهروندی در فاز نخست برای همکاران مدیریت شهری صورت می پذیرد و در دهه فجر توزیع کارت به صورت فراگیر انجام خواهد شد که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته 9 خدمت شهری در سال 93، به دفاتر پیشخوان واگذار خواهد شد، در مراسم روز شهرداری ها، دو خدمت به مرحله بهره برداری رسید.

“سامانه اخذ عوارض خودرو” و “اخذ مرخصي رانندگان تاکسي به صورت الکترونيکي” دو خدمتي است که عمليات طراحي و اجراي آن پايان يافته و آموزش‌هاي لازم نيز به متصديان دفاتر پيشخوان دولت داده شده است.

از جمله پروژه‌هايي که در بحث فاوا صورت گرفته است، کميسيون ماده 100 بود که تمام همکاران مناطق تاثيرگذاري آن را حس کردند، با اجراي اين پروژه فرآيند سنتي کاملاً کنار گذاشته خواهد شد و تمام مراحل کارشناسي، ارسال به کميسيون ماده 100، صدور راي و همچنين اعتراض در بستر IT انجام خواهد شد و تا قبل از تشکيل کميسيون خود اعضا نيز از پرونده اطلاع نخواهند داشت.

قدردانی از زحمات پاکبان های شهر کریمه با نامگذاری یک بوستان

افتتاح بوستان پاکبان موضوع دیگری بود که دلبری به آن اشاره کرد و گفت: به احترام این قشر زحمتکش و به پاس خدماتی که این افراد ارائه میدهند در طی دو سال گذشته از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال نامگذاری یک روز به نام پاکبان هستیم.

ساعات کار پاکبان ها زمانی است که دیگران در حال استراحت هستند و این خود نشان دهنده ارزشمندی کار این قشر است، دلبری با بیان این جملات به مکاتبه های صورت گرفته با شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: نامگذاری یک روز از 365 روز سال به نام پاکبان، سبب میشود منزلت اجتماعی و سختی کار این افراد مورد قدردانی قرار بگیرد.

مدیریت شهری قم در سه سال گذشته رویکرد تجلیل از پاکبانان را در برنامه خود قرار داده است اما تلاش دارد تا این مهم را به صورت برنامه ای ملی به مرحله اجرا درآورد.

شهردار قم اضافه کرد: یکی از بوستان های اصلی شهر که در کنار ساختمان شهرداری مرکز نیز قرار دارد به نام پاکبان نامگذاری شده است تا حلاوت و شیرینی این نامگذاری به یکی از ارگان های خدمتگزار شهری هدیه شود .

هزار و ۵۳۸ نفر رفت و روب و نظافت شهري را انجام مي‌دهند که جزیی از خانواده پنج هزار نفری شهرداری قم هستند و حالا این افراد بوستانی به نام خود دارند.

شهردار قم در ادامه سخنانش با وجود اینکه به صورت مستقیم از حادثه تلخ پیش آمده در هفته گذشته در یکی از بوستان های سطح شهر نام نبرد، گفت: اگر به هر دلیلی قصور یک نفر، ناراحتی را بر رخسار یک شهروند بنشاند، به راحتی و با بی تفاوتی از آن نخواهیم گذشت چرا که این قصور تمام زحمات ما را تلخ می‌کند.

دلبری افزود: قصور و اشتباه باعث حادثه می‌شود و تلاش ما این است که کمترین ناگواری‌ها برای شهروندان اتفاق بیفتد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا