گوناگون

توجه خاص به مناطق محروم و ارتقای برخی شاخص ها در بودجه امسال کردستان

81201131 5760662

به گزارش خبرنگار ایرنا، ارسلان ازهاری شامگاه شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان کردستان در سنندج، سهم اعتبارات عمرانی استانی کردستان در سال جاری را 156 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: اولویت اول امسال اتمام پروژه های نیمه تمام است و دستگاه های اجرایی باید این مساله را در نظر داشته باشند.

وی گفت: پروژه های بالای 80 درصد در اولویت اختصاص اعتبار هستند و مسوولان دستگاه های اجرایی نیز باید پروژه های که مورد نیاز مردم است را در اولویت اختصاص اعتبار قرار دهند.

وی گفت: بودجه امسال با اصول علمی و کارهای کارشناسی شده توزیع شده و تمام جنبه ها در توزیع اعتبارات در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان گفت: از مجموع 156 میلیارد تومان اعتبارات امسال استان، 66 میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات نفت و گاز، پنج میلیارد تومان اعتبارات مصوبات خاص، شش میلیارد و 400 میلیون تومان آسفالت راه های روستایی، دو میلیارد و 160 میلیون تومان برای زیرساخت های شهرک های صنعتی، یک میلیارد و 299 میلیون تومان برای حوزه های علمیه، 188 میلیون تومان برای ساماندهی گلزار شهدا و 9 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز برای عمران و بهسازی اختصاص یافته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با توجه به پیوست قانون، اعتبارات ملی و استانی برای 27 پروژه در استان کردستان 69 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

ازهاری به اعتبارات پروژه های مشترک احداث چهار بانده کرده محور میاندوآب – کرمانشاه، راه آهن تهران- همدان – سنندج اشاره کرد و افزود: بخشی از 239 میلیارد تومان اعتبار اختصاص به این پروژه مشترک، مربوط به استان کردستان است.

به گفته وی امسال برای اجرای طرح طرح توسعه سرمایه گذاری مصوبات شورای شرق و غرب 100 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که اگرچه رقم بالایی نیست ولی برای آغاز فعالیت مناسب است اما در سال های آینده نیاز به افزایش اعتبارات دارد.

وی گفت: برای اجرای طرح های مطالعاتی و اجرایی استان که شامل شش پروژه راه و شهرسازی است 50 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

ازهاری حداکثر جذب اعتبارات عمرانی را 31 تیرماه ذکر کرد و افزود: 30.7 درصد اعتبارات استانی در سال گذشته تخصیص یافت.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی استاندار کردستان همچنین از اتمام 205 پروژه نیمه تمام دارای پیشرفت 75 درصد با اختصاص 42 میلیارد تومان در سال جاری در استان خبر داد و گفت: دستگاه های اجرایی در استای اتمام این پروژه ها تلاش کنند.ک/3

7346/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا