گوناگون

ونزوئلا تحریمهای آمریکا را غیر قانونی خواند/ ازسرگیری روابط ونزوئلا و پاناما

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا خواستار ادامه مذاکرات اپوزیسیون با دولت بر پایه صلح، ثبات و یکپارچگی سیاسی شد.

مادورو در ادامه با اشاره به دخالتهای آمریکا در امور داخلی ونزوئلا و تلاش نافرجام برای برنامه ریزی یک کودتا علیه وی در سال 2002 و شناسایی عوامل ترور و ناآرامی ها در این کشور اعلام کرد به مخالفان اجازه براندازی حکومت ونزوئلا را نمی دهد.

در همین حال “الیاس خائوآ” وزیر امور خارجه ونزوئلا در چهل و چهارمین مجمع سازمان کشورهای آمریکایی (OEA) با اشاره به اینکه آمریکا قدرت اعمال تحریم ونزوئلا یا هر کشور دیگری در جهان را ندارد، چنین تحریمهایی را غیر قانونی، یکجانبه و کاملا توجیه ناپذیر خواند.

وی در ادامه ضمن رد گزارشها درباره وجود موارد شکنجه و نقض حقوق بشر در جریان ناآرامیهای ونزوئلا، آمریکا را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرد و گفت تهدید به تحریم مانع توسعه و پیشرفت می شود.

خبر دیگر اینکه “خوان کارلوس وارلا” رئیس‌ جمهوری پاناما در گفتگو با رادیو پاناما با اشاره به ازسرگیری روابط دیپلماتیک ونزوئلا و پاناما در روز اول جولای (دهم تیر) از اعزام “لوئیس میگوئل هینکاپی” به کاراکاس به عنوان معاون وزیر امور خارجه پاناما برای بررسی بازسازی روابط دیپلماتیک و تجاری خبر داد که پیشتر این روابط به خاطر مواضع مداخله‌ جویانه دولت پیشین پاناما به ریاست جمهوری “ریکاردو مارتینلی” قبل از به وجود آمدن وضعیت کودتا در ونزوئلا 12 فوریه (23 بهمن) قطع شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا