گوناگون

کسب 5طلا و يک نقره در کشتي فرنگي

تيم ايران در روز نخست رقابت هاي کشتي فرنگي جوانان قهرماني آسيا صاحب 5 مدال طلا و يک نقره شد.

به نقل از سايت فدراسيون کشتي، تيم ملي کشتي فرنگي جوانان کشورمان در روز نخست رقابت‌هاي کشتي قهرماني آسيا که در شهر اولان باتور مغولستان در حال برگزاري است با کسب 5 مدال طلا در اوزان 60، 66، 74، 84 و 96 کيلوگرم و يک مدال نقره در وزن 55 کيلوگرم با اختلاف زياد در صدر جدول رده بندي قرار گرفت. با توجه به نتايج کسب شده و پيش از برگزاري مسابقات دو وزن باقيمانده به نظر مي‌رسد از همين حالا بايد ايران را قهرمان زودهنگام اين رقابت‌ها دانست.

* نتايج کشتي‌گيران کشورمان در 5 وزن برگزار شده به شرح زير است:

در وزن 55 کيلوگرم بهروز ملکي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه 10 بر يک اوسکونباي عبدوپاتايف از قرقيزستان را شکست داد. وي در مرحله نيمه نهايي نيز با نتيجه 10 بر يک از سد دايکي کوباياشي از ژاپن گذشت و به ديدار فينال راه يافت، اما با نتيجه 9 بر صفر مغلوب پونتساگ اردنبيلگ از مغولستان شد و به مدال نقره بسنده کرد.

علي ارسلان در وزن 60 کيلوگرم پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه 3 بر 2  ميربيک آيناگولوف از قزاقستان را شکست داد. وي در مرحله نيمه نهايي با نتيجه 10 بر 3 بيتوسول کيوم از کره جنوبي را مغلوب کرد و به ديدار پاياني رسيد. ارسلان در فينال با ضربه فني (4 بر 2) از سد راويندر از هند گذشت و صاحب گردن آويز طلا شد.

در وزن 66 کيلوگرم رامين طاهري در دور نخست با نتيجه 11 بر صفر ريوجي آميميا از ژاپن را مغلوب کرد. وي در دور دوم با نتيجه 9 بر صفر نورجان بک عبدوگانيف از قرقيزستان را پشت سر گذاشت. طاهري در نيمه نهايي نيز با نتيجه 11 بر 2 از سد کيونگ دو جونگ از کره جنوبي گذشت و به ديدار فينال راه يافت. نماينده کشورمان در ديدار فينال مقابل کوسرايف اوبلوبرديف از تاجيکستان قرار گرفت، اما به دليل دير حاضر شدن حريف، داوران دست طاهري را به عنوان فرد پيروز بالا بردند.

پيام بويري در وزن 74 کيلوگرم در دور اول با ضربه فني (11 بر صفر) جانگ چانگ لي از چين را شکست داد. وي در دور دوم نيز با نتيجه 8 بر صفر از سد نايوکي هاناياما از ژاپن گذشت. بويري در نيمه نهايي با شکست 8 بر 7 تامرلان شادوکايف از قزاقستان به ديدار فينال راه يافت. نماينده کشورمان در فينال با نتيجه 14 بر 4 از سد آسان آسانوف از قرقيزستان گذشت و مدال طلا را از آن خود کرد.

در وزن 84 کيلوگرم علي شريفي پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتيجه 4 – صفر، آيشان از چين را شکست داد. وي در مرحله نيمه نهايي نيز با نتيجه 6 بر صفر محمدعلي شمس الدين‌اف از ازبکستان را شکست داد و به ديدار فينال رسيد. شريفي در اين ديدار نيز در کمتر از دو دقيقه ساندپ از هند را شکست داد و مدال طلا را بر گردن آويخت.

محمد ابراهيمي در وزن 96 کيلوگرم پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتيجه 8 بر صفر مانداح ادر از مغولستان را پشت سر گذاشت. وي در مرحله نيمه نهايي نيز با ضربه فني (14 بر 5) کيونگ کيم از کره جنوبي را شکست داد و به ديدار فينال راه يافت. ابراهيمي در ديدار فينال با نتيجه 7 بر 4 از سد عليم خان سيزديکوف از قزاقستان گذشت و نشان طلا را بر گردن آويخت.

رقابت‌هاي اوزان 50 و 120 کيلوگرم کشتي فرنگي فردا (جمعه) برگزار مي‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا