گوناگون

عملیات اسکان موقت روستای نرگس چال در اسرع وقت انجام شود

به گزارش خبرنگارمهر، حسن صادقلو، عصر پنجشنبه در بازدید روستای رانش کرده نرگس چال از توابع آزاد شهر ضمن تشکر از رسیدگی به موقع نیروهای امداد رسان و مدیریت بحران، خواستار تسریع در روند جابجایی اهالی روستای نرگس تا مشخص شدن وضعیت این روستا شد.

وی افزود: مسئولان و بزرگان روستا باید سعی کنند هم نوایی و امید را در دل مردم روستا زنده نگه دارند و در موضوع امیدواری بیشتر کار کنند تا روحیه مردم در شرایط سخت تضعیف نشود.

وی ضمن بیان این که بعد از بارندگی، رانش و نشستی به صورت نعل اسبی، اطراف روستا ایجاد شده است، اضافه کرد: قسمت میانی این روستا در قسمت رانشی قرار گرفته و از آغاز رانش فاصله محل های شکاف بیشتر نیز شده است.

وی بیان کرد: نیاز است تا مطالعات شرایط حاضر روستا در اسرع وقت انجام شود زیرا پیش نیاز همه تصمیم گیری ها برای روستا است.

 

IMG18033198

صادقلو با تاکید بر این که اسکان اضطراری پاسخگوی شرایط روستائیان نیست، ادامه داد: باید سریعتر اسکان موقت را برنامه ریزی کرد، زیرا تعداد خانوارها کم است و می توان در این باره تصمیم گرفت.

استاندار گلستان تصریح کرد:اولویت تصمیم ما ماندن روستا در جای فعلی است اما باید کارشناسان بررسی کنند که این رانش چقدر خطر دارد.

وی افزود: با تلاش هلال احمر بیش از 30 چادر در بیرون محل رانش برپا شده و مردم هم در حال جابجایی وسایل خود هستند.

گفتنی است، بعد از بارندگی روز چهارشنبه در استان گلستان، روستای نرگس چال دچار رانش شد و به بخشی از منازل مسکونی آن خسارت وارد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا