Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

پورشه ماکان توربو ، کراس‌ اوری خاص در میان خودروهای لوکس + عکس

پورشه ماکان توربو و به عبارتی محصول ویژه‌ ی کمپانی پورشه که بر مبنای ماکان توربو ، قدرتمندتر و اسپرت‌ تر از نمونه‌ ی اصلی ساخته شده و این روزها  خبر از آن است که  این کراس‌ اور لوکس و پرشتاب ، چیزی بیش از 140 هزار دلار برای فروش قیمت گذاری خواهد شد.  در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در این میان و در حالی پورشه ماکان توربو این روزها مورد توجه رسانه و البته علاقه مندان به برند پورشه قرار گرفته است که چند ماه پیش، خبر از تولید نسخه‌ ی ویژه و عملکرد بالا Exclusive Performance Edition توسط دپارتمان تولید پورشه ماکان منتشر شد.

پورشه ماکان توربو

و حالا پورشه ماکان توربو با تصاویر رسمی و جزئیات فنی معرفی شده است تا یکی از سریع‌ ترین کراس‌ اورهای جهان باشد. در ویدئوی رسمی پورشه، تأکید می‌شود که بسیاری از قطعات بدنه‌ی این نمونه از ماکان، با دست ساخته و کنترل کیفیت می‌شوند. به نظر می‌رسد که نوار قرمزرنگ روی سپرها و رکاب‌ها، قرار است به‌عنوان وجه تمایز ظاهری نسخه‌ی عملکرد بالا از مدل استاندارد ماکان توربو، مورد استفاده قرار گیرد.

پورشه ماکان توربو

پیشرانه‌ پورشه ماکان توربو ، 40 اسب بخار قوی‌ تر از نمونه‌ی اصلی است و از موتور 6 سیلندر 3.6 لیتری، قدرت 440 اسب بخار می‌گیرد. به لطف بهینه‌سازی سیستم توئین‌توربوی دوگانه، نهایت گشتاور این ماکان ویژه به 600 نیوتن‌متر می‌رسد که از 1500 دور بر دقیقه تولید می‌شود. با چنین شرایطی، رسیدن به نهایت سرعت 272 کیلومتر بر ساعت و زمان 4.4 ثانیه در آزمون سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت، ممکن خواهد بود.

پورشه ماکان توربو

طبق معمول، پورشه نسبت به فضای داخلی پورشه ماکان توربو بی‌ تفاوت نبوده و نسخه‌ ی عملکرد بالا از ماکان توربو را به تزئینات ویژه مجهز کرده است.

چرم سیاه آلکانتارا در پوشش صندلی‌ها و تودری‌ها دیده می‌شود؛ ضمن اینکه با خط دوخت سرخ‌رنگ، هماهنگی جذابی با هارمونی سپرها و رکاب‌ها فراهم می‌کند.

در این میان رنگ قرمز، در بخش‌ هایی از چرم صندلی، دسته دنده، فرمان و کمربند ایمنی پورشه ماکان توربو هم به کار رفته است تا با عبارت TURBO روی پشت‌سری صندلی‌ های، کنتراست زیبایی با زمینه‌ی سیاه داشته باشد و البته به عبارت نسخه‌ ی ویژه Exclusive هم در بسیاری از نقاط کابین دیده می‌شود.

پورشه ماکان توربو ، حتی در حالت استاندارد هم دارای آپشن‌های فراوانی است. این امکانات، طبیعتا در نسخه‌ی ویژه هم وجود دارد تا تمامی صندلی‌ها و فرمان، دارای گرم‌کن داخلی و تنظیمات برقی باشند. ترمزهای اسپرت با عملکرد بالا، اگزوزهای اسپرت و فنربندی کم‌ارتفاع هم در این خودرو وجود دارند.

قیمت نهایی نسخه‌ ی عملکرد بالا از پورشه ماکان توربو، حدود 30 هزار دلار گران‌تر از مدل استاندارد است و با آستانه قیمت 142,500 دلار فروخته خواهد شد.

پورشه ماکان توربو

با این حال جدیدترین محصول معرفی‌ شده توسط پورشه، گران‌ ترین کراس‌ اور دنیا خواهد بود تا به میزان چشم‌گیری از شاسی‌بلندهای اسپرت ساخت بنز و بی‌ ام‌ و ، مثل AMG GLE63 S کوپه و X6M که به ترتیب با قیمت 110 هزار دلار و 105 هزار دلار فروخته می‌شوند، گران‌ تر باشد. جالب است بدانید که محصولات ساخت بنز و بی‌ ام‌ و، با پیشرانه‌ای به قدرت تقریبی 570 اسب بخار، در زمانی کمتر از 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسند و بزرگ‌ تر از پورشه ماکان هستند.

منبع  MOTOR1

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا