گوناگون

پیروی از ولایت و رهبری رمز پیروزی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر سه‌شنبه شب در آیین سالگرد حضرت امام راحل در مصلی ساری به فرمایش مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران اشاره و اضافه کرد: ما هر جه دخالت کرده ایم به پیروزی رسیده ایم و جبهه های استکبار شکست خورد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی در منطقه پیروز شده است، گفت: مردم ما در تمامی جبهه ها شامل اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی رشد کرده اند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج اسلامی گفت: قدرتهای شیطانی دنیا سیاست های خود را قبل از انقلاب اسلامی در این مملکت اجرا می کردند و قانون کاپیتولاسیون و مصوینیت بخشی به تبعه خارجی از جمله آن بوده است.

وی اظهار داشت: آنان سعی کردند با ترویج بی بند و باری، اعتقادات مردم را از بین برند و با از استفاده از زور، زندان و ابزارهای دیگر، هر صدای مخالفی را در گلو خفه کنند.

وی عنوان کرد: در این شرایط، امام راحل با افشاگری‌هایشان در سالهای 41 و 42 زمینه را برای یک انقلاب بزرگ فراهم کردند و تحقق انقلاب و بنیان کردن این برنامه ها در جامعه معلول علتی است که جامعیت و شخصیت حضرت امام آن را شکل داده بود.

حجت الاسلام قاضی عسگر یادآور شد: حضرت امام راحل یک مرجع تقلید جامع الشرایط بود و علاوه بر آن از سطح عالی علمی برخوردار بود و از نظر اخلاقی بفکر مردم و اسلام بود و برای مردم قلبش به تپش می‌افتاد.

وی با بیان اینکه باید شرایط قبل از انقلاب را تحلیل کرد گفت: در آن شرایط هیچ کس به خود جرات نمی داد که قیام کند و نظرش را بگوید و حضرت امام به دلیل آینده نگر بودن از همان لحظه ورود به سیاست وارد صحنه شد.

سرپست حجاج اسلامی بیان داشت: حضرت امام راحل برابر کفر ایستاد و در سخنرانی‌ها شاه را بازیچه دست ابرقدرتها معرفی می‌کند و می‌گوید مشکل ما آمریکا و اسرائیل است که کشاورزی، فرهنگ و اعتقادات کشور را از بین بردند و امام با اقتدار وارد میدان شد و بدون ترس به افشاگری پرداخت و مردم را آگاه ساخت که حادثه 15 خرداد بوقوع پیوست.

وی افزود:اندیشه ولایت فقیه در آن زمان مطرح شد و سخنرانی حضرت امام بین مردم پخش و سبب بیداری مردم شد.

وی عنوان کرد: در چنین شرایطی حضرت امام به آینده امیدوار بود و لحظه به لحظه صحنه را مدیریت کرد و بخاطر تقوی و آینده نگری مطمئن بود که به هدف می رسد.

حجت الاسلام قاضی عسگر با بیان اینکه به برکت وجود روحانیت موفقیت برای مردم ما حاصل می شود گفت: در مصر مردم قیام کرده و خون دادند ولی دشمن دوباره حاکم شده و حاکم بدتری دارند ولی امام، انقلاب و مردم را رها نکرد و مدیریت ایشان بعد از انقلاب نیز ادامه داشت.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت با اشاره به نقش مردم مازندران و جوانان در جبهه های جنگ افزود: اتحاد و همبستگی تان سبب شد تا یک وجب از خاکمان را به دشمن واگذار نکنیم و حضرت امام سیاست نه شرقی، نه غربی را همواره تاکید کرده اند و به جوانان می فرمود روی پای خود بایستید و به غرب متکی نباشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا