گوناگون

تقویت مبانی اعتقادی ‌جامعه مهمترین وظیفه مداحان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری شامگاه سه شنبه در گردهمایی بانوان مداح شهرستان سمنان که در محل سالن همایش های مجتمع فرهنگی ولایت این شهرستان برگزار شد، تقویت مبانی اعتقادی ‌بین مردم را مهم‌ترین وظیفه مداحان دانست و اظهار داشت: یك مداح باید تلاش كند مبانی‌ای كه عمل را شیرین و لذت‌بخش می‌كند شامل اخلاق، معرفت، محبت، خداترسی و صداقت داشتن را برای مردم بیان كنند.

وی با تأكید بر اینکه در مجالس بانوان باید جایگاه ولایت، نبوت و امامت برای مردم تبیین شود چرا كه اگر اعتقادات درست نشود عمل نیز درست نمی‌شود، عنوان کرد: بانوان مداح باید كتب راجع به صفات و علوم و حكمت و قدرت خدا را مطالعه كنند و با صفات مربوط به جلال و جمال خداوند آشنا باشند و آنها را برای مخاطبان خود بیان كنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان بر ضرورت توجه مداحان زن به مبانی عملی تأكید و تصریح كرد: وظیفه دیگر بانوان مداح این است كه آسیب‌شناسی و آفت‌زدایی در مجالس عزاداری را مورد توجه قرار دهند آسیب‌هایی كه امروز در حوزه عزاداری، مداحی و تبلیغ وجود دارد ناشی از این است كه تعبد و التزام عملی نسبت به اسلام وجود ندارد.

وی با اشاره به این مطلب که نقش مداحان در ایجاد الگوی جامعه اسلامی نمونه بسیار مهم و کار ساز است، گفت: خداوند یک توفیق و نعمتی به شما مداحان داده است که مستقیمأ نقل می کنید و پیام رسان آنچه در تاریخ اتفاق افتاده هستید و باید خدا را براین نعمت شکرگذار باشید.

 رئیس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبات مذهبی استان سمنان، مداحان را نقطه اتصال بین مردم و اهل بیت(ع) دانست و گفت: مداحان باید مرجع و هدایتگر باشند و در راه ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) تلاش کنند.

شکری با تاکید بر اینکه مداح اهل بیت(ع) بودن یک نعمت است، عنوان کرد: باید حداکثر بهره برداری از این فرصت را در راه ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) ببرید.

در شهرستان سمنان 250 مداح زن به مناسبت های مختلف به مدح ائمه اطهار می پردازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا