گوناگون

نام و یاد خمینی(ره) هنوز در قلب‌ها زنده است/ مروج اسلام واقعی در قرن جدید

به گزارش خبرنگار مهر، هم‌زمان با آیین‌های بزرگداشت یادوخاطره رهبر فقید انقلاب اسلامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با مهر با تاکید بر تبیین اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی برای نسل جوان گفت: اندیشه‌های امام خمینی (ره) سرشار از علم، اخلاق و آئینه‌ای از تبلور قرآن و سیره پیامبر و ائمه بود، بنابراین تبیین اندیشه‌های الهی او و شناساندنش به جوانان در سرفصل برنامه‌های فرهنگی ضروری است.

حجت الاسلام صفر قربانپور افزود: با گذشت 25 سال هنوز نام و یاد امام خمینی در قلب‌ها زنده است و این نه تنها مختص به مردم مسلمان و آزاده ایران بلکه در میان مردمان آزاده و عدالت طلب جهان نیز دیده می شود.

امام خمینی مروج اسلام واقعی در قرن جدید بود

وی با بیان اینکه امام خمینی مروج اسلام واقعی در قرن جدید بود، ادامه داد: زمانی که بی‌عدالتی، استکبار و استبداد سرتاسر کشور را فراگرفته بود و نظام شاهنشاهی بر مردم مستولی شده بود، امام خمینی با معنویت و علم خود توانست فضا را تغییر دهد و ایمان و تولد دوباره را به جامعه برگرداند.

حجت الاسلام قربانپور با تاکید بر نقش ولایت فقیه در تداوم انقلاب اظار کرد: تخطی از مسیر ولایت آن هم در زمانی که دشمن فقط به دنبال رواج آن است، مهم ترین عامل تضعیف است و در این راستا باید توصیه های امام و نکات و گفته های مقام معظم رهبری مورد توجه قرار بگیرد.

وی خرداد را سرفصل انقلاب دانست و گفت: خرداد ماهی سرنوشت ساز است و اولین بارقه‌های انقلاب به رهبری امام خمینی در این ماه صورت گرفت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ضمن گرامیداشت 15 خرداد  افزود: این روز، روزی سرنوشت‌ساز در تاریخ شکل گیری قیام و انقلاب سال 57 است و رهبری امام و استقبال مردم از اندیشه های  ایشان از همان روزها مسیر انقلاب را روشن کرده بود.

IMG20400915

حجت الاسلام قربانپور با اشاره به برپایی با شکوه مراسم ارتحال امام خمینی (ره) افزود: هرچه پرشور برگزار شدن این مراسم برای تقابل با تبلیغات سوء ِعلیه ایران ضروری است.

انقلاب اسلامی ایران بعنوان معجزه‌ای بزرگ و شگرف

رئیس ستاد شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران بعنوان معجزه‌ای بزرگ و شگرف در تاریخ معاصر جهان بود در سایه تدبیر و هدایت امام خمینی (ره) شکل گرفت و ‌اکنون به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شده است.

حجت الاسلام عباس هاشمی افزود: این رمز ماندگاری مکتب امام خمینی(ره) است که امروز پس از گذشت بیش از دو دهه از رحلت آن بزرگ‌مرد در سایه رهبری فرزانه انقلاب، با شکستن تمامی حصارهای زمانی و مکانی پیام انقلاب اسلامی را به آن سوی مرزهای سیاسی، جغرافیایی ایران اسلامی رسانده است.

وی با تاکید بر حضور پرشور مردم در این روز اظهار کرد: برگزاری مراسم ویژه با حضور اقشار مختلف در زادگاه و بیت تاریخی امام خمینی در خمین، برگزاری مراسم ویژه با حضور مردم در مصلای بیت المقدس اراک، توزیع کتاب، برگزاری مسابقه عکس از جمله این برنامه هاست.

این اعتبار و گستردگی اندیشه و هدف روح الله کبیر، وظیفه ما را بیشتر از پیش در قبال شناخت حکمت، اندیشه و آرمان های امام خمینی (ره) سنگین می کند اما باید در روزهای پیش روی انقلاب اندیشه های امام سرفصل انقلاب باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا