گوناگون

پیکر آیت الله ابطحی در قم تشییع و به خاک سپرده شد

مراسم تشییع پیکر آیت الله ابطحی کاشانی روز یکشنبه 27مهرماه با حضور گسترده طلاب، علما،‌ روحانیان و اقشار مختلف مردم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم کریمه اهل بیت(ع) انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، براساس این گزارش در این مراسم آیات مقتدایی، حسینی بوشهری، خاتمی، غروی، فاضل لنکرانی، بهشتی و حجج اسلام والمسلمین عبداللهی، قاضی عسکر، احمدی فقیه یزدی، واعظ موسوی، سعیدی و دیگر علما حضور داشتند.

اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نمایندگان خبرگان رهبری، نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید، مسئولان کشوری و استانی از دیگر حاضران مراسم تشییع پیکر آیت‌الله ابطحی کاشانی بودند.

آیت الله سیدموسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در حرم کریمه اهل بیت(ع) بر پیکر آن عالم ربانی اقامه نماز میت کرد و پیکر آیت الله ابطحی کاشانی پس از اقامه نماز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

‌مراسم ختم و بزرگداشت آیت‌الله ابطحی کاشانی، امشب پس از نماز مغرب و عشا از سوی دفتر مقام معظم رهبری، بیت آن مرحوم، جامعه مدرسین، شورای عالی، مرکز مدیریت و دیگر نهادهای حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار می‌شود.

مرحوم آیت الله ابطحی کاشانی در سال 1309 در کاشان به دنیا آمد و روز جمعه در سن 84 سالگی و بر اثر ایست قلبی پس از سال‌ها تحمل درد و رنج بیماری در شهر مقدس قم دارفانی را وداع گفت.

وی در سال‌های تحصیل خود با بسیاری از فضلای روزگار خود رابطه دوستی داشت که از جمله آنها، آیت الله شهید سید مصطفی خمینی(ره) را می‌توان نام برد.

آن مرحوم در عرصه علم و فرهنگ ، فعالیت های بسیاری از خود برجا نهاده است، او بسیاری از دروس حوزه را تدریس نموده و از این رهگذر طلاب بسیاری را تربیت کرده است.

او تقریرات درس استادان خود را نگاشته و در مجله نور علم ، مقالات بسیاری تألیف کرده و از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود و در بسیاری از فعالیت‌های جمعی آن شرکت داشته است.

او مدتی در معیّت حضرات آیات سید جعفر کریمی و محمدی گیلانی و حجت الاسلام والمسلمین قاضی خرم آبادی به نمایندگی از امام (ره ) به امور زندان‌ها در قوة قضاییه می‌پرداخته است.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا