گوناگون

خرید تضمینی 5169 تن گندم از کشاورزان مراغه

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: 5169 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان امسال در این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، محمد نریمانی در جمع خبرنگاران افزود: این میزان گندم توسط چهار مرکز خرید شامل اداره تعاون روستایی، غله و خدمات بازرگانی (سیلو) ، شرکت‌های آرد سنبل و آرد سفید خریداری شده است.

وی اظهار کرد: شرکت آرد سنبل با 2100 تن بیشترین میزان گندم را خریداری کرده است و شرکت آرد سفید با 1268 تن، غله و خدمات بازرگانی 964 تن و تعاون روستایی با 835 تن به ترتیب در رده دوم تا چهارم خرید گندم قرار دارند.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی شهرستان ویژه مراغه ادامه داد: خرید گندم توسط شرکت غله و بازرگانی استان و مباشری سازمان تعاونی روستایی با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان انجام شده است.

نریمانی با بیان اینکه خرید توافقی محصول از کشاورزان سبب کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی شده و منفعت کشاورزان را بدنبال دارد، یادآوری کرد: افزایش نرخ خرید تضمینی موجب می‌شود که کشاورزان، گندم تولیدی را به مراکز خرید دولتی تحویل دهند.

وی سطح اراضی زیر کشت گندم در سال زراعی گذشته را 35 هزار و 200 هکتار شامل 33 هزار هکتار اراضی دیم، 2050 هکتار اراضی نیمه آبی و 150 هکتار اراضی آبی اعلام و اظهار کرد: از این سطح 50 هزار و 200 تن گندم برداشت شده است.

نریمانی خاطرنشان کرد: براساس بررسی‌های انجام شده در سال زراعی گذشته به طور میانگین از هر هکتار اراضی آبی این شهرستان 5400 کیلوگرم، اراضی نیمه آبی 2900 کیلوگرم و اراضی دیم 1034 کیلوگرم محصول تولید شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا