گوناگون

حل مشکلات برون‌مرزی، خواسته صنعت‌گران زنجان از رئیس‌جمهور

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان گفت: مهم‌ترین خواسته صنعت‌گران استان در سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان، حل مشکلات برون‌مرزی است که باعث رفع موانع پیش روی فعالان عرصه صنعت خواهد شد.

سیدسجاد نباتچیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهارکرد: حضور رئیس‌جمهور و هیئت دولت در استان زنجان دو ره‎آورد برای صنعت‌گران و فعالان عرصه تولید خواهد داشت که شامل آن چیزهایی است که رئیس‌جمهور با خود به ارمغان می‎آورد و مواردی که صنعت‌گران از دکتر روحانی برای بررسی پیگیری مطالبه خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به حجم بالای برنامه‎های کاری رئیس‌جمهور و هم‌چنین امکانات محدود دولتی، فعالان عرصه صنعت استان قصد تحمیل خواسته‎های خود به رئیس‌جمهور را ندارند، بلکه تنها خواسته این صنف حل مشکلات برون‎مرزی است که موانع زیادی را در روند فعالیت صنعت‌گران ایجاد کرده است.

نباتچیان تصریح کرد: با رفع موانع برون‌مرزی مشکلات پیش روی فعالیت از جمله خرید مواد اولیه و فروش محصولات تولیدی با روند بهتری صورت خواهد گرفت که زمینه رشد و توسعه اقتصادی کشور را فراهم می‎کند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان زنجان تاکید کرد: یکی از خواسته‎های صنعت‌گران از رئیس‌جمهور استقرار واحدی به ‌عنوان صنعت مادر در سطح استان است که با توجه به پتانسیل‎های موجود این امر به خوبی می‎تواند در زنجان اجرایی شود.

نباتچیان با بیان این‌که جایگاه صنعت زنجان باید با سرعت بیشتری ارتقا یابد، گفت: در حال حاضر دو استان قزوین و آذربایجان‌شرقی در حوزه صنعت دارای رتبه‎های تک‌رقمی هستند و زنجان با قابلیت‎های موجود باید تلاش کند هر چه سریع‌تر رتبه 15 خود در صنعت کشور را به جایگاه تک‌رقمی برساند.

وی با اشاره به این‌که پیش‌بینی شده است در سفر رئیس‌جمهور، وزیر صنعت و معدن این کارخانه را افتتاح کند، خاطرنشان کرد: با حضور وزیر صنعت و معدن در این کارخانه و افتتاح رسمی سیمان خمسه، اطلاع‌رسانی خوبی از فعالیت این کارخانه صورت می‎گیرد که این امر باعث می‌شود قیمت سهام این شرکت که در سال‎های رکود شرکت از جایگاه واقعی خود افت کرده بود به رونق لازم برسد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا