گوناگون

چابهار، پل ارتباطی بین 3 قاره جهان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار پل ارتباطی ترانزیت کالا بین سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا و محل تلاقی تجارت شرق و غرب است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، علی اوسط هاشمی اظهار کرد: موقعیت بندر چابهار به لحاظ اقتصادی و شناساندن این جایگاه در کشور وظیفه رسانه‌هاست و نباید در این رابطه کوتاهی انجام شود.

استاندار اظهار کرد: نقش‌آفرینی منطقه آزاد در توسعه این استان در گرو راه‌اندازی ترانزیت کالا به نقاط مختلف دنیاست.

هاشمی گفت: استقبال بی‌نظیر کشورهای منطقه جهت سرمایه‌گذاری در بندر چابهار خدمت‌رسانی در این منطقه را با اهمیت‌تر کرده است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم در راستای توسعه این بندر، سهولت در امر ترانزیت کالا و ایجاد انبارهای عمومی برای واردات مواد اولیه، قطعات و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی به داخل کشور است.

هاشمی اظهار کرد: وجود منطقه آزاد چابهار و کمک به رونق ساختارهای اقتصادی آن مشوق‌های بسیار مناسبی برای ورود سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم خواهد کرد و چون وجود نقطه مهمی مانند چابهار با امکانات بندری و نزدیکی به اقیانوس اساساً پایه تعریف مسیر محور شرق بوده است، لذا ادامه توجیه‌پذیری بارگذاری بر روی این محور، مستلزم توجه بیشتر به توسعه چابهار خواهد بود.

استاندار گفت: برودی مشکلات پیش روی گردشگری دریایی در چابهار رفع و زمینه حضور و اسکان توریست‌ها و گردشگران در این بندر اقیانوسی فراهم می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا