گوناگون

ضرورت توجه به اشتغالزایی در آذربایجان‌غربی

نماینده‌ی مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی گفت: ضرورت توجه به بحث اشتغالزایی بیش از پیش احساس می‌شود.

«محمد علیپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، گفت: یکی از عمده‌ترین مسائل و مشکلات جامعه ما بیکاری ومشکل اشتغال در میان خانواده‌ها به‌ویژه تحصیلکردگان است.

وی افزود: بی‌توجهی به ایجاد زیر ساخت‌های صنعتی، بی‌توجهی به جذب نیروهای متخصص در ادارات، تعدیل نیروی کارخانجات بعلت مشکلات اعتباری، نبود برنامه‌ریزی اصولی از سوی مسئولان سبب شده هر سال به تعداد بیکاران استان افزوده شود.

نماینده‌ی مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نرخ بیکاری در دولت پیشین حدود 2 میلیون و 15 هزار نفر بود اما هم‌اکنون در دولت وقت ارقام ارائه شده در این راستا تقریبی بوده است.

علیپور خاطرنشان کرد: بی‌شک نرخ بیکاری بسیار زیادتر از این ارقام بوده و در حال افزایش است، اما امید می‌رود با توجه به سیاستگذاری‌های دولت جدید و منویات رهبری بتوان گام بزرگی در جهت ریشه‌کن کردن بیکاری و کاهش میزان آن در سال‌های اخیر باشیم.

وی با اشاره به عملکرد دولت در زمینه بیکاری افزود: متأسفانه هم‌اکنون هیچ برنامه استخدامی و بودجه‌ای نداریم و دولت جز ابراز همدردی وهم‌بستگی هیچ برنامه اساسی در این زمینه ارائه نکرده است و باید هرچه سریع‌تر برنامه‌های خود را به صراحت اعلام کند.

نماینده‌ی مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در راستای برطرف کردن مشکل بیکاری از مهم‌ترین جهت‌گیری‌های مدیریت استان، ایجاد زیرساخت‌های اشتغال، سرمایه‌گذاری، رونق بخشی به بخش تولید و کاهش نرخ بیکاری در آذربایجان‌غربی است که امید می‌رود با همت دولت و مسئولان در این خصوص موفق باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا