گوناگون

چالش طرح‌های دریاچه ارومیه چیست؟

رئیس اداره امور اجرایی آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: کمبود اعتبار چالش اصلی طرح‌های مربوط به حوزه آبخیز دریاچه ارومیه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه آذربایجان‌شرقی، رفیع‌زاده با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: کل اعتبار تصویب شده در سال 92 جهت اجرای طرح از محل اعتبارات ملی آبخیزداری در حوضه دریاچه ارومیه 16 میلیارد و 51 میلیون ریال بوده که از این میزان تنها 9 میلیارد و 504 میلیون ریال آن یعنی حدود 59 درصد تخصیص یافته است.

وی افزود: با توجه به شرایط بحرانی دریاچه ارومیه متاسفانه تخصیص اعتبار با این شرایط و علی رغم وعده‌های عدیده مسئولان برای نجات این زیستگاه آبی منحصر بفرد، از روند مطلوبی برخوردار نیست.

وی ادامه داد: دومین دریاچه آب شور دنیا که به دلایل مختلف بیش از 90 درصد از حجم آب خود را تاکنون از دست داده است با بحرانی جدی روبروست و این دریاچه که زمانی منزلگاه هزاران پرنده مهاجر بوده است و یکی از اکوسیستم‌های منحصر به فرد ایران به‌شمار می‌رفت این روزها نفس‌هایش به شماره افتاده و نیازمند اقدامات سریع کارشناسانه است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا