گوناگون

ایجاد ایستگاه‌های اتوبوس دریایی در سواحل گیلان

معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از نقش ویژه بندر مرزی آستارا در رونق و توسعه گردشگری دریایی استان سخن گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، «حمید آذرپور» در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان آستارا و حضور در جلسه کمیته راهبردی گردشگری دریایی منطقه یک گیلان، در گفتگوی کوتاه با خبرنگاران، به نقش ویژه شهرستان آستارا در توسعه این صنعت اشاره و خاطرنشان کرد: گردشگری دریایی می تواند از نظر اقتصادی برای استان گیلان بسیار تأثیر گذار باشد.

وی ادامه داد: ایجاد ایستگاه های اتوبوس دریایی در سواحل گیلان در آینده ای نزدیک عملی خواهد شد و بندر آستارا در کنار بنادر انزلی، کیاشهر و چمخاله نقش مهمی را در این مقوله ایفا می‌کند.

آذرپور در بخش دیگر سخنان خود به توسعه همه جانبه گردشگری دریایی، ساحلی و فراساحلی اشاره و اضافه کرد: ساماندهی طرح های سلامت دریا، برگزاری ورزش‌های ساحلی و آبی از قبیل فوتبال، والیبال، هندبال، اسکی روی آب، جت اسکی و غیره که منجر به ایجاد روحیه نشاط و بالا رفتن انگیزه ماندگاری مسافر می‌شود، در برنامه گنجانده شده است.

وی در پایان ضمن تأکید بر اینکه حضور مسافر در گیلان یک فرصت است نه بحران، اظهار کرد: در کل طوری برنامه ریزی شده است تا از فضای آبی و ساحلی دریای خزر، در راستای جذب گردشگر بیشتر و افزایش زمان ماندگاری مسافر در شهرهای ساحلی استان استفاده شود.

به گزارش ایسنا، جلسه کمیته راهبردی گردشگری دریایی گیلان با حضور مسئولان استان و شهرهای ساحلی آستارا، تالش و رضوانشهر در سالن اجلاس هتل بین المللی اسپیناس آستارا برگزار شد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا