گوناگون

ارس قطب بزرگ تجارت و صنعت ایران می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: به زودی این منطقه به قطب بزرگ تجارت و صنعت در ایران تبدیل خواهد شد و در این بین نقش تاثیرگذار سرمایه‌گذاران بومی و ارس‌وندان بیشتر از دیگران حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه آذربایجان شرقی، محسن خادم عرب باغی در نشست هم‌اندیشی برگزاری جشنواره‌های فصلی ارس با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌های جدید در هفته دولت تحول چشمگیری در توسعه ارس اتفاق خواهد افتاد، گفت: با حمایت‌های ویژه دولت و کنترل هزینه‌های زائد و همچنین شناسایی و بهره‌مندی از منابع درآمدی جدید پروژه های بزرگ عمرانی و سرمایه‌گذاری در حال انجام است.

وی از توافقات اولیه برای راه‌اندازی تالار بورس در ارس خبر داد و گفت: با توجه به آمار قابل توجه گردش مالی در منطقه آزاد ارس توافقات اولیه برای تحقق این امر صورت گرفته است.

وی با اشاره به مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بوجود آمده در ارس گفت: خوشبختانه با نگاه و همراهی بسیار خوب دولت محترم به منطقه آزاد ارس و برنامه‌ریزی‌های انجام شده جهش اقتصادی خوبی را در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود و این مهم مستلزم نهادینه‌سازی فرهنگ مشتری‌مداری و رعایت اصول اخلاقی در مجامع بزرگی همچون جامعه بازاریان و کسبه است.

عرب‌باغی با اشاره به نامگذاری سال جاری بر لزوم توجه بیشتر به فرهنگ برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی گفت: لازمه هر تحولی نهادینه‌سازی مبانی فرهنگی صحیح در بین اقشار مختلف جامعه است و در این راستا فعالیت‌های اقتصادی منطقه آزاد ارس دارای پیوست فرهنگی می باشد.

وی تصریح کرد: فرهنگ و اقتصاد دو روی یک سکه هستند، و مناطق آزاد با توجه به سیاست های کلان اقتصادی نیازمند افکار و اندیشه های نوآورانه و توسعه محور می باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در جمع بازاریان، اصناف و سرمایه‌گذاران ارس رشد، توسعه و پایداری اقتصاد را مستلزم نهادینه سازی مبانی فرهنگی صحیح در جامعه عنوان کرد و افزود: توجه به فرهنگ مشتری مداری، ایجاد ارتباط پایدار و جلب نظر مشتریان مسایل مهم در ارتقاء سطح فعالیت های تجاری است.

وی گفت: منطقه آزاد ارس بهترین مکان برای اجرای جشنواره های فصلی متعدد است و باید با توجه به تاثیرگذاری رسانه ها بخصوص رسانه ملی و فرصت‌های پیشِ رو نهایت بهره‌برداری انجام گیرد.

خادم عرب باغی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز برای گردشگران را امری ضروری دانست و ارایه خدمات رفاهی مناسب را لازمه رونق جشنواره‌های فصلی در ارس عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه در اکثر ایام سال مسیر تبریز – جلفا و سایر مسیرهای منتهی به ارس پرترافیک‌ترین مسیر به شمار می‌آیند تامین زیرساخت‌های بیشتر و با کیفیت و جلب رضایت گردشگران جزء طرح‌های بسیار مهم و حیاتی منطقه آزاد ارس است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا