گوناگون

چای سبز مانع رشد سلول‌های سرطانی می‌شود

یک کارشناس تغذیه به تاثیر چای سبز در پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی اشاره و تصریح کرد: استفاده از این نوع چای می‌تواند آمار ابتلا به سرطان را در جوامع کاهش دهد.

فرح روشن پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه چای سبز برگرفته از برگ گیاه چای بدون انجام عمل تخمیر بر روی آن است، گفت: چای سیاه پس از انجام عمل تخمیر بر روی برگ گیاه چای به دست می‌آید که از کیفیت غذایی پایینی برخوردار است.

وی تصریح کرد: تخمیر کیفیت و ارزش غذایی گیاه چای را پایین آورده و به همین علت برای به دست آوردن چای با حفظ ارزش غذایی، آن را در حالتی که برگ سبز است خشک می‌کنند.

وی اظهارکرد: چای سبز حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین C بوده که عامل موثری در پیشگیری از رشد سلول‌های سرطانی محسوب می‌شود.

وی چای سبز را مانع مناسبی در جهت جذب چربی عنوان و تصریح کرد: این عامل موجب می‌شود تا از چای سبز در کاهش وزن استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجاکه چاقی و افزایش وزن منشاء بسیاری از بیماری‌هاست، چای سبز با کاهش وزن بدن می‌تواند پیشگیری خوبی در زمینه ابتلای بسیاری از بیماری‌ها داشته باشد.

این کارشناس تغذیه خاطرنشان کرد: چای سبز همچنین می‌تواند عامل موثری در جهت پیشگیری از بسیاری بیماری‌های باکتریایی، عفونی، استخوانی و سکته‌های قلبی به شمار رود.

وی افزود: با توجه به تاثیر چای سبز در پیشگیری از بروز سرطان‌ها و نیز تاثیر آن در کاهش فشار خون و سکته های قلبی می توان گفت چای سبز می‌تواند آمار مرگ و میر در جوامع را کاهش دهد.

وی به طعم نا آشنای چای سبز اشاره و تصریح کرد: برخی معتقدند طعم چای سبز خوب نیست و این مسئله به جهت آن است که ذائقه مردم ایران به طعم این نوع چای عادت نکرده است.

روشن پور اظهارکرد: به منظور بهتر کردن طعم چای سبز می‌توان از طعم دهنده‌های مرسوم چای مانند دارچین، هل و زعفران استفاده کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا