گوناگون

کرمانشاه 1600 تخت بیمارستانی کم دارد

معاون جدید درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با کمبود 1600 تخت بیمارستانی مواجهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه کرمانشاه، دکتر شتابی در مراسم تودیع و معارفه معاونان درمان و دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انسان سالم را محور توسعه پایدار عنوان و اظهار کرد: سلامت انسان اولویت نظام سلامت کشور است.

وی با بیان اینکه از سال‌ها پیش تامین عادلانه خدمات سلامت در دستور کار دولت‌ها قرار داشته، عنوان کرد: خوشبختانه با روی کارآمدن دولت یازدهم بحث سلامت به عنوان یک اولویت مطرح شد.

شتابی به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه کلان سلامت اشاره و تصریح کرد: دولت در راستای تحقق این سیاست‌ها برنامه‌ریزی مناسبی را طراحی کرد که نتیجه آن تدوین بسته‌های طرح تحول نظام سلامت بود.

وی با اشاره به تحول بخش سلامت در ماه‌های اخیر عنوان کرد: با اجرای تمامی بسته‌های این طرح قطعا شاهد آثار و نتایج مثبت‌تر این طرح در آینده خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه تا سال 1394 باید تعداد تخت‌های بیمارستانی استان به 4300 تخت افزایش یابد، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد تخت‌های بیمارستانی استان 2700 تخت است و این تعداد تا سال آینده باید به 4300 تخت افزایش یابد.

وی به کمبود 1600 تخت بیمارستانی در استان اشاره و تصریح کرد: بخشی از این کمبود تخت مربوط به عدم تکمیل بیمارستان 540 تخت خوابی استان است.

شتابی همچنین عدم تکمیل بیمارستان‌های سوختگی شهرستان‌های صحنه و پاوه، عدم ساخت بیمارستان شهرستان‌های ثلاث باباجانی و دالاهو و عدم اجرای فاز دوم بیمارستان‌های شهرستان اسلام آبادغرب، امام علی(ع) کرمانشاه و بیمارستان سرپل ذهاب را از دیگر دلایل کمبود تخت‌های بیمارستانی در استان عنوان کرد.

وی علاوه بر افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی بر افزایش تعداد تخت‌های ویژه نیز تاکید و اظهار کرد: در این زمینه باید همت جدی داشته باشیم.

شتابی به دیگر مشکلات بخش درمان استان اشاره و از آمار بالای سزارین استان ابراز تاسف کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر آمار سزارین در بیمارستان‌های دولتی 47.4 درصد و در بیمارستان‌های خصوصی 94.7 درصد است که در راستای کاهش این آمار باید اقدامات و کارهای فرهنگی جدی انجام شود.

دکتر علی بخشی معاون جدید دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با انتقاد از وضعیت رفاهی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه وضعیت مطلوبی در این زمینه نداریم و از نظر ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی از استان‌های همجوار نیز عقب‌تریم.

وی تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر با وجود 4000 دانشجو ظرفیت خوابگاهی دانشگاه تنها برای هزار دانشجو است، لذا افزایش ظرفیت خوابگا‌ه‌های دانشجویی باید در دستور کار قرار گیرد.

علی بخشی تکمیل پردیس دانشگاه را کمک بزرگی در جهت افزایش سطح رفاهیات دانشجویان دانشگاه دانست و عنوان کرد: در جهت ارتقاء وضع رفاهی دانشجویان باید هرچه سریع‌تر تکمیل این پردیس در دستور کار قرار گیرد.

در این آیین دکتر حمیدرضا شتابی به عنوان معاون جدید درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه معرفی و از زحمات دکتر بهمن روشنی معاون پیشین این دانشگاه تقدیر شد.

همچنین علی بخشی به عنوان معاون دانشجویی فرهنگی این دانشگاه معرفی و از زحمات دکتر محمد پالش معاون پیشین این دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا