گوناگون

اختصاص 2 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح مطالعاتی راه‌آهن خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گنجانده شدن ردیف اعتباری برای راه‌آهن استان در بودجه‌ی سال آینده را خواستار شد و گفت: طبق دستور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، 2 میلیارد تومان اعتبار بمنظور اجرای طرح مطالعاتی راه‌آهن استان به شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل و نقل کشور بابت احداث راه‌آهن «نهبندان – بیرجند – قاین و گناباد» اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، «وجه‌الله خدمتگزار» عصر دیروز(سه‌شنبه چهارم شهریورماه) در جلسه‌ی شورای برنامه‌ریزی و توسعه‌ی استان با حضور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، تصریح کرد: سفر معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری به خراسان‌جنوبی قطعاً ‌آثار و برکات بسیاری برای استان در بخش‌های مختلف را در بر دارد.

وی اظهار امیدواری کرد در آینده‌ای نزدیک شاهد نتایج خوب این سفر در بخش‌های مختلف باشیم منشاء تحولی اساسی در استان باشد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به مشکلات استان در بخش‌های مختلف ادامه داد: کمبود آب شرب به‌ویژه در روستاها از مشکلاتی است که در استان وجود دارد، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون بالغ بر 400 روستا در استان به‌وسیله‌ی تانکر آبرسانی می‌شود.

خدمتگزار موضوع راه‌آهن را از دیگر نیازهای استان دانست و گفت: موضوع اتصال استان به خط راه‌آهن بعنوان یک خواست عمومی مردم استان در دستور کار جدی است و آغاز عملیات اجرایی راه آهن استان مقرر شد.

وی اظهار امیدواری کرد با پیگیری‌ها، در بودجه‌ی سال آینده، استان موضوع راه‌آهن به عنوان یک ردیف اعتباری گنجانده شود.

استاندار خراسان‌جنوبی اظهار کرد: موضوع تأمین اعتبار طرح مطالعاتی اتصال استان به راه‌آهن نیز با مسئولان ذی‌ربط در تهران بحث و بررسی شد و طی دستور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری،2 میلیارد تومان اعتبار بمنظور اجرای طرح مطالعاتی راه‌آهن استان به شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه‌ی زیربناهای حمل و نقل کشور بابت احداث راه‌آهن «نهبندان – بیرجند – قاین و گناباد» اختصاص یافت.

خدمتگزار اختصاص صددرصدی اعتبارات عمرانی و جاری استان را از دیگر خواست‌های مهم استان دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی در برخی زیرساخت‌ها با مشکلاتی مواجه است می‌توان با در نظر گرفتن برخی تسهیلات زمینه‌های حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف را در استان فراهم کرد.

وی بازار افغانستان را فرصت بسیار خوبی برای توسعه صادرات کالا دانست و گفت: وجود گذر رسمی ماهیرود در کنار سه بازارچه‌ی مرزی یزدان، دوکوهانه و میل 73 پتانسیل‌های بسیار خوبی برای استفاده‌ی بخش خصوصی و توسعه‌ی سرمایه‌گذاری در استان مرزی خراسان‌جنوبی است تا از بازار افغانستان بهتر و بیشتر استفاده شود.

استاندار خراسان‌جنوبی با تأکید بر ضرورت دو بانده‌سازی محورهای ارتباطی یادآورشد: 60 کیلومتر از محور ارتباطی ماهیرود به ولایت فراه افغانستان آسفالت شده و بقیه‌ی آن باقی مانده است که امیدواریم این محور نیز هرچه زودتر آسفالت شود تا شاهد رونق اقتصادی در مرزهای استان باشیم.

خدمتگزار با بیان اینکه هم‌اکنون 42 درصد پست‌های سازمانی در ادارات و سازمان‌های دولتی استان بلاتصدی است، تصریح کرد: پیش از این برخی با مجوزهای دولتی استخدام شده‌اند اما امکان به‌کارگیری و آغاز به‌کار آنان در ادارات فراهم نشده که امیدواریم این مشکل نیز با دستور معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برطرف شود.

وی موضوع بهداشت و درمان استان را از دیگر خواست‌های استان دانست و اظهار امیدواری کرد با تزریق اعتباراتی که از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری انجام می‌شود بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح بیمارستان 200 تختخوابی امام رضا(ع) بیرجند باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا