Mihanpostپیشنهاد سردبیررپرتاژگردشگری

کاهش هزینه‌ های سفر با ترفندهایی جذاب

یکی از رایج‌ ترین دغدغه‌ های سفر در بین گردشگران تعیین بوجه و مدیریت هزینه‌ های سفر می‌باشد. افراد زیادی برای کم کردن هزینه‌ های سفر به‌ صورت گروهی سفر می‌کنند که در هزینه‌ های مختلفی همانند ایاب و ذهاب، محل اقامت و… تا اندازه‌ای کاهش می‌کند. با این وجود بسیاری بل از سفر، بارها هزینه‌ های احتمالی را محاسبه می‌کنند تا سفری لذت‌بخش را تجربه کنند. برای این منظور در این مقاله پیشنهادهایی را بررسی می‌کنیم که می‌تواند بسیار مفید باشد. چگونه هزینه‌های سفر را کاهش دهیم؟

در انتخاب بلیت هواپیما هوشمند باشید

سفرهای هوایی یکی از راحت‌ ترین و سریع‌ ترین روش‌ها برای حمل‌ و نقل است که طرفداران زیادی در بین گردشگران دارد. بیش‌ تر مسافران به‌ دنبال راه‌ کاری برای کاهش هزینه‌ی بلیت خود هستند.

شما می‌توانید از تورهای لحظه آخری برای کاهش هزینه‌ های بلیت خود استفاده کنید. در حقیقت بسیاری از آژانس‌ های به‌ دلیل تکمیل نشدن صندلی‌ های هواپیما و یا خالی ماندن تعدادی از اتاق‌ های هتل‌ ها اقدام به عرضه‌ ی تورهای لحظه آخری می‌کنند که به نسبت تورهای دیگر با قیمت پایین‌ تری می‌باشد. به عنوان نمونه پرواز تور کوالالامپور می‌تواند صندلی خالی داشته باشد که در تور لحظه آخری با قیمت پایین‌ تری از سوی آژانس‌ های مسافرتی عرضه شود. همچنین پروازهایی که به صورت غیر مستقیم می‌باشند و در بین راه در فرودگاه‌ های دیگر نیز توفق داشته‌باشند، با قیمت کم‌ تری ارائه می‌شوند.

هزینه‌ های رومینگ

یکی از ضروریترین وسایل در هنگام سفر موبایل است تا بتوانید با افراد در کشور خودتان ارتباط برقرار کنید. اما هزینه‌ ی استفاده از موبایل در کشورهای دیگر بالا است از این جهت برای کاهش هزینه‌ های برقراری تماس بهتر است با اپراتور تلفن همراه خود تماس بگیرید و از بسته‌ های رومینگ استفاده کنید. علاوه بر آن می‌توانید از اپلیکشن‌ های مختلف برای برقراری تماس با دوستان‌تان به‌ کار بگیرید تا هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. به‌یاد داشته باشید برخی از هتل‌ ها در شهرهای توریستی همانند تور آنتالیا و یا تور استانبول برای جلب رضایت مشتریان وای‌ فای اختصاصی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

نرخ ارز مبادله‌ ای

یکی از دغدغه‌های اصلی مسافران و گردشگران تهیه‌ی ارز مبادله‌ای است. نرخ ارز مبادله‌ ای به‌طور مداوم در حال تغییر است بنابراین توصیه می‌شود این نرخ را قبل از خود بررسی کنید. همچنین می‌توانید ارز خود را به‌طور پیش‌فرض تغییر دهید، بدین معنا که شما می‌توانید از چند ماه قبل از سفر خود ارز مبادله‌ ای خود را دریافت کنید. با انجام این کار اگر نرخ ارز افزایش پیدا کرد شما هزینه‌ ی کم‌تری را پرداخت خواهید کرد.

انتخاب هتل‌ های ارزان

پیش از آن‌ که سفر خود را آغاز کنید هتل‌های مقصدتان را به‌خوبی بررسی کنید، پیشنهادات ویژه‌ی هرکدام را بررسی کنید. شما می‌توانید هتل‌هایی را انتخاب کنید که از نظر مالی با استانداردهای شما مطابقت داشته باشد و از نظر کیفی بسیار به‌صرفه باشند. مثلاً در تور ایروان هتل‌ها دارای دسته‌بندی مختلفی برای تمامی سلیقه‌ ها هستند که گردشگران می‌توانند با انتخاب آن‌ ها در هزینه‌ های خود صرفه‌ جویی کنند.

پایان رپرتاژ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا