گوناگون

کردستان دارنده‌ی رتبه‌ی سی‌ام کشوری در میزان بروز جرائم

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان گفت: استان کردستان در رتبه سی‌ام وقوع جرایم در کشور قرار دارد که این مسأله، نشان از عملکرد خوب نیروی انتظامی در این استان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«رسول اشتودان» امروز(پنج‌شنبه 17 مهرماه) در نشست پلیس پیشگیری، در مهمانسرای نیروی انتظامی کردستان در سنندج، اظهار کرد: همکاری نیروی انتظامی با میراث فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: نقش نیروی انتظامی در جابجا کردن و محافظت از اشیای نفیس که از تهران به کردستان، برای بازدید گردشگران انتقال داده شد، غیر قابل انکار است و همکاری و نقش شایسته‌ی آنان در این زمینه ستودنیست.

مدیرکل میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی به شعار خود عمل کرده و با تلاش جهادی، همه‌ی توان خود را در جهت تأمین امنیت جامعه به‌کار گرفته است که کسب رتبه‌ی سی‌ام کشوری به‌لحاظ وقوع جرائم در کردستان را، می‌توان نشان از عملکرد خوب و تلاش‌های ارزنده‌ی پلیس نیروی انتظامی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته‌ی ناجا، بلیت اماکن تاریخی و گردشگری سنندج به‌صورت رایگان در اختیار نیروهای انتظامی و خانواده‌های آنان قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش، در ادامه‌ی این جلسه رئیس اتحادیه‌ی بنگاه‌داران نیز اظهار کرد: سال‌های گذشته جلسات زیادی توسط پلیس آگاهی با اتحادیه‌ی بنگاه‌داران برگزار می‌شد که متأسفانه مدت دو سال است که پلیس آگاهی هیچ همکاری در این زمینه نداشته است.

وی افزود: هیچ ارگان یا نهادی بطور رسمی بر آژانس‌های تاکسی تلفنی در سطح شهر نظارت ندارد و در این زمینه دوگانگی مدیریت اتفاق افتاده است.

به‌گفته‌ی کاظمی، بنابراین آژانس‌ها خود را ملزم به رعایت هیچ قوانینی نمی‌دانند که برطرف کردن این مشکل نیازمند همکاری مقتدرانه پلیس است.

وی با انتقاد از وجود تنها یک مرکز تعویض پلاک در سنندج یادآور شد: وجود یک مرکز تعویض پلاک برای این جمعیت شهر سنندج کافی نیست و تنها یک مرکز، گنجایش صف‌های طولانی و جمعیت انبوه این شهر را ندارد و برطرف کردن این مشکل همکاری نیروی انتظامی را می‌طلبد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا