گوناگون

کريميان: افزايش دستمزدها از سوء‌مديريت پيش‌آمد

به گزارش ورزش سه، هافبک تيم فوتبال تراکتورسازي گفت : متاسفانه هجمه اي که عليه فوتبال و بازيکنان کشور راه افتاده، ناجوانمردانه و غيرمنصفانه است و باعث انزجار از فوتباليست ها و خود فوتبال شده است . فوتباليست ها زحمات زيادي براي رسيدن به جايگاهشان انجام داده اند و ريسک هاي بزرگي کرده اند ، نمي توان به آن ها گفت مرفّهان بي درد! در واقع کارشناساني که انتقادهاي غيرمنصفانه مي کنند ، اغلب کساني هستند که منافعشان در فوتبال از بين رفته است .

وي افزود: استارت اين کار با فاش کردن قراردادهاي پرسپوليس و سپس استقلال رقم خورد . با توجه به وضعيت اقتصادي کشور، فکر مي‌کنم اين قضيه بيشتر سياسي بود تا ورزشي ! به نوعي افکار مردم را سوق دادند به سمت رقم هاي سنگين قرارداد فوتبال تا ذهن مردم درگير گران شدن حامل هاي سوخت نباشد .

کريميان در بخش ديگري از اين گفت و گو اضافه کرد : فوتبال در همه جاي دنيا تجارتي است که مي تواند خرج خود را دربياورد و درآمدزايي کند . امسال تيم ملي کشورمان يکي از 32 تيم حاضر در جام جهاني است و البته ضعيفترين تيم به لحاظ مالي. بازيکن بزرگ اگر در کشور اين رقم را نگيرد به کشورهاي عربي مي رود و 4 برابرش را مي گيرد . که با اين نکته در ميابيم که اين قياس ، يک قياس مع الفارق است . البته خود من به شخصه با کاهش دستمزدها و شفاف سازي موافقم .

وي اضافه کرد : فوتبال ما دولتي است . ولي راحت ترين قشري که مي توان در کشور خصوصي کرد ، در واقع همين فوتبال است . نبايد از رانت استقلال و پرسپوليس براي منافع سياسي استفاده شود .

اگر حق پخش تلوزيوني و يا حتي تبليغات محيطي به خود فوتبال داده شود ديگر فوتبال ما بي نياز خواهد شد و ديگر کسي ناراحت بيت المال نخواهد شد . کار فرهنگي که در فوتبال انجام مي شود را نمي توان با ساخت هزار فرهنگسرا انجام داد .

مهدي کريميان همچنين گفت : افزايش دستمزدها از سوء مديريت پيش آمد. در 10 – 20 سال اخير به جز چند مدير موفق در عرصه فوتبال ، باقي مديران مديريت نکرده اند و در واقع سوء مديريت داشته اند .

هافبک تيم فوتبال تراکتورسازي در پايان اضافه کرد: اين اشتباهات از زماني به وجود آمد که سقف درآمد تعيين شد . چون يک شبه سقف قرارداد شد کف قرارداد! رشوه ، دلالي و پول زيرميزي در فوتبال رواج پيدا کرد . پيشنهاد من اين است که قراردادها در فوتبالمان طولاني شود و به 5 تا 7 سال تغيير کند . جابجايي بازيکنان بين باشگاه ها انجام شود . اين ها مواردي است که مي تواند فوتبال ما را از اين وضع نجات دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا