گوناگون

مورینیو و چلسی مقهور قدرت‌نمایی اتلتیکو مادرید/یک فینال منحصربه‌فرد در انتظار اروپا

به گزارش مشرق، در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، چلسی در ورزشگاه استمفوردبریج لندن و در حضور بیش از 45 هزار تماشاگر میزبان اتلتیکو مادرید بود که در پایان شاگردان دیگو سیمئونه با نتیجه 3-1 میزبان قدرتمند خود را شکست دادند و به فینال راه یافتند تا فینال این جام در سال 2014 تمام اسپانیایی و البته تمام مادریدی باشد.

نتایج کامل، جدول و برترین گلزنان لیگ قهرمانان اروپا را در اینجا ببینید

چلسی که در دیدار رفت با اتخاذ روشی دفاعی توانسته بود اتلتیکومادرید را در ورزشگاه ویسنته کالدرون با تساوی بدون گل متوقف کند درحالی وارد میدان شد که «پتر چک» را به دلیل مصدومیت و «جان اوبی میکل» و «فرانک لمپارد» را به دلیل محرومیت در اختیار نداشت. از سوی دیگر «گابی» کاپیتان اتلتیکومادرید هم به دلیل محرومیت تنها غایب تیم تحت رهبری «دیه گو سیمئونه» بود.

شاگردان دیه گو سیمئونه که در دیدار رفت در مادرید مقابل چلسی به تساوی بدون گل دست یافته بودند در دیدار برگشت ابتدا یک بر صفر عقب افتادند اما در ادامه با ارائه بازی حساب شده و تماشایی 3 بار دروزه چلسی را باز کردند.

چلسی این دیدار با ترکیب مارک شوارزر، گری کیهیل، جان تری، اشلی کول، ایوانوویچ، دیوید لوییس، رامیرس، آزپلیکوتا، ادن هازارد، ویلیان و فرناندو تورس آغاز کرد.

اتلتیکومادرید نیز با ترکیب کورتوآ، دیگو گودین، میراندا، خوان فران، فیلیپه لوییس، ماریو سوارز، تیاگو، کوکه، آدرین لوپس، آردا توران و دیه گو کاستا به میدان آمد.

لویز
در این دیدار ابتدا فرناندو تورس در دقیقه 36 چلسی را یک بر صفر پیش انداخت. تورس که سالها پیراهن اتلتیکو مادرید را بر تن داشته است پس از این گل خوشحالی نکرد.

تورس

گل ال نینو 8 دقیقه دوام آورد و آدریان لوپز در دقیقه 44 روی غفلت مدافعان پرتعداد چلسی نتیجه را برای اتلتیکومادرید به تساوی کشاند.

در آغاز نیمه دوم مورینیو کمی احتیاط را کنار گذاشت و با آوردن اتوئو به
جای اشلی کول تیمش را هجومی‌تر کرد. با این حال تعویض مورینیو نتیجه معکوس
داد و مهاجم چلسی با مرتکب شدن خطای پنالتی به روی دیگو کاستا باعث شد کار
تیمش در ادامه بازی سخت‌تر شود.
 دیه گو کاستا مهاجم برزیلی الاصل اتلتیکو پشت ضربه قرار گرفت و توپ را به تور دروازه چلسی چسباند تا نتیجه 2 بر یک شود و کار برای تیم میزبان بسیار دشوار شود.

دیگو کاستا

اما این پایان کار نبود و آردا توران هافبک ترکیه ای اتلتیکو در دقیقه 72 موفق شد برای سومین بار دروازه چلسی را باز کند و آب سردی بر پیکره این تیم لندنی برزید. در ادامه شاگردان مورینیو نتوانستند از فرصت‌های اندک خود استفاده کنند و در نهایت اتلتیکو در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید و به فینال رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

توران

بدین ترتیب روز سوم خرداد ورزشگاه دالوژ شهر لیسبون شاهد تقابل تمام
مادریدی تیم‌های رئال و آتلتیکو خواهد بود تا جام قهرمانی این فصل
معتبرترین رقابت باشگاهی جهان در این شهر بماند.

این نخستین بار در طول تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان است که دو تیم از یک شهر به دیدار فینال راه پیدا می کنند. دو تیم در رقابت های لالیگای این فصل دوبار با هم دیدار کرده اند که در بازی اول اتلتیکو در خانه رئال به برتری 1-0 دست یافت و در دیدار برگشت دو تیم به تساوی 2-2 رضایت دادند.

به گزارش مشرق، شب گذشته هم رئال مادرید با پیروزی قاطع 4 بر صفر مقابل بایرن مونیخ نخستین تیم فینالیست لقب گرفته بود. (فیلم خلاصه دیدار رئال مادرید – بایرن مونیخ)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا