گوناگون

سالمندان گنجینه‌های جامعه هستند/ نیازهای سالمندان مورد توجه مدیران باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد تبریزی ظهر چهارشنبه در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر همدان از مرکز سالمندان یاس سفید در همدان با بیان اینکه فرهنگ تکریم و بزرگداشت سالمند باید بیش از پیش در جامعه مورد توجه قرار گیرد، افزود: مسئولان باید زمینه آرامش و نشاط سالمندان را فراهم کنند.

تبریزی با بیان اینکه توجه به بهداشت و نیازهای روانی سالمندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، یادآورشد: چنانچه این قشر از جامعه از سلامت روانی خوبی برخوردار باشند، این امر تا حد زیادی بر سلامت جسمی و بهبود مناسبات اجتماعی آنها نیز تاثیرگذار است.

وی حضور مسولان در آسایشگاه سالمندان را باعث دلگرمی و ایجاد انگیزه در آنها و پرسنل زحمت کش موسسه دانست و اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهرهمدان تلاش می‌کنند که در زمینه‌های مختلف به این مکان حضور یابند و برای رونق و برطرف کردن مشکلات با خادمان و دلسوزان این موسسه تعامل و همکاری داشته باشند.

وی اضافه کرد: همچنین شورای اسلامی شهرهمدان در زمینه های مختلف برای بر طرف کردن مشکلات این مجموعه در خصوص توسعه و بهسازی فضای سبز، ست ورزشی مناسب، خدمات بهداشتی، احداث آلاچیق و تامین وسیله حمل و نقل جهت ایاب و ذهاب برای سالمندان اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

رئیس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نیز در این دیدارچهره به چهره ،صحبت‌های سالمندان را شنید وگفت: سالمندی مرحله ای گریز ناپذیر از زندگی انسان است .

علی رضایی با بیان اینکه دوران سالمندی از حساسیت های اجتماعی، فرهنگی و روان شناختی برخوردار است، افزود: باید به مسائل و نیازهای این جمعیت خاص هم در سطح ساختار و سازمان ها و نهادهای کلان و هم در سطح عاملیت و در بین افراد جامعه پرداخته شود.

علی رضایی با بیان اینکه آسایشگاه سالمندان مکان مقدسی است که انسان‌های خیر برای رضای خدا و آرامش دل در این مکان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: سالمندان تنها قشری هستند که شاید تاکنون کمتر مورد توجه بوده اند و باید این قشر از جامعه بیشتر  مورد تکریم و دلجویی قرار گیرند.

رضايي با اشاره به اينكه توجه به سالمندان نبايد به فراموشي سپرده شود، اضافه کرد: بيشتر افراد سالمند دچار بيماري الزايمر مي شوند و براي کند شدن روند ابتلا به اين بيماري نياز به ديدن فرزندان، دوست و آشنا و ياد آوردي خاطرات گذشته دارند.

رئیس کمیسیون فني، عمراني وامور زيربنايي و املاك شورای اسلامی شهر همدان نيز ضمن دلجويي از سالمندان مسائل و مشكلات موسسه را بررسي كرده و تاكيد كرد: شورا و شهرداري در راستاي كمك به محوطه سازي و ايجاد فضاي سبز موسسه اقدامات لازم را انجام مي دهد.

حميد رضا طبي مسرور كار پرسنل در سراي سالمندان را بسيار با ارزش دانست و افزود: خدمت گذاري در این مجموعه به مثابه ترمیم قلب های شکسته بوده و این عمل ارج و قربی کم نظیر نزد خداوند متعال دارد.

حجت الاسلام و المسلمين سيد مجيد موسوي عضو شوراي اسلامي شهر همدان نیز در اين بازديد با یادآوری اینکه آموزه هاي دين اسلام، احترام به سالمندان را يک امر ضروي دانسته است، گفت: باید فضایی آرام و دلنشیني را برای سالمندان ایجاد كرد.

حجت الاسلام و المسلمين موسوي اضافه كرد: سالمندان آيينه آينده ما بوده و در قرآن کريم و دين مبين اسلام به عنوان نصب العين مسلمانان احترام به اين قشر تاکيد فراوان شده و آنان را مايه خير و برکت خوانده اند.

مدیر موسسه یاس سفید نیز در این بازدید ضمن تشکر از حضور اعضای شورای اسلامی شهر همدان در این موسسه اظهار کرد: حضور مسولین و دلجویی آنها از سالمندان در افزایش روحیه نشاط و انگيزه در آنها را به دنبال دارد.

محمد نقی بهرامی ظرفیت پذیرش موسسه یاس سفید را حدود 140 نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تعداد 80 سالمند در این موسسه پذیرش شده است.

بهرامی با اشاره به مشکلات خانه سالمندان اظهار کرد: با توجه محدودیت منابع مالی موسسه نیازمند کمک و مساعدت سازمانها و ارگانها است.

وی از جمله مشکلات سرای سالمندان یاس سفید را نبود انشعاب گاز، امکانات ورزشی مناسب، خودروی حمل و نقل، فضاي سبز برشمرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا