Mihanpostپیشنهاد سردبیردیدنی هاگردشگری

کشتی‌ کروز مگا با بیشترین ظرفیت حمل مسافر ساخته خواهد شد؟

کشتی‌ کروز مگا که دارای بیشترین ظرفیت حمل مسافر است توسط شرکت سوئیسی ام اس سی کروز تا سال ۲۰۲۲ ساخته خواهد شد. البته باید بدانید که این شرکت قصد دارد تا پس از تولید نمونه اول چند دستگاه دیگر از این مدل کشتی را تولید کند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

کشتی‌ کروز مگا در حقیقت یک طرح نوآورانه بی نظیر می باشد که توسط شرکت ام اس سی کروز (MSC Cruises) ارائه شده است. این کشتی عظیم الجثه ظرفیت حمل شش هزار و ۸۵۰ مسافر را خواهد داشت و با دو هزار و ۷۶۰ کابین امکانات بی نظیری خواهد داشت.

کشتی‌ کروز یا گردشی نوعی کشتی مسافری است که برای سفرهای تفریحی استفاده می شود. کشتی های گردشی علاوه بر کابین برای مسافران، عموما دارای تسهیلاتی از قبیل رستوران، و گاهی سینما و استخر شنا می باشند. به کشتی‌ های کروز می توان به عنوان هتل های شناور نگاه کرد که امکان تردد بین جزایر یا بنادر جهانگردی را دارا می باشند.
کشتی‌ کروز مگا

نخستین نمونه این کشتی‌ های با وزن ۲۰۰ هزار تن، سال ۲۰۲۲ ارائه خواهد شد و در مقایسه با کشتی “هارمونی دریاها” (Harmony of the Seas) متعلق به شرکت آمریکایی موسوم به “کروزهای رویال دریای کارائیب”(Royal Caribbean Cruises)  با ظرفیت شش هزار و ۷۸۰ مسافر، ۷۰ نفر مسافر بیشتری حمل خواهد کرد.

بنا به ادعای شرکت تولیدکننده، ساختار Y- شکل کشتی جدید، امکان نماهای پانوراما از دریا و همچنین داشتن تعداد بیشتری کابین‌ در بالکن آن را فراهم خواهد کرد. گفته می‌ شود این بزرگترین و فناورانه‌ ترین کشتی کروز دنیاست و طوری طراحی خواهد شد که در مقایسه با کشتی‌ های کنونی، ثبات و قدرت هیدرودینامیک بیشتری خواهد داشت.

کشتی‌ کروز مگا
تصویری از کشتی آمریکایی هارمونی دریاها

طول کشتی‌ کروز مگا بیش از ۳۲۹٫۲ متر خواهد بود و از نوآوری‌ های آن می‌ توان به “دهکده‌ های (سکونتگاه) خانوادگی”، وجود یک عرشه پانوراما در عقب و یک سالن استخر شیشه‌ ای اشاره کرد. شرکت فرانسوی برای ساخت چهار نمونه از کشتی‌ کروز مگا برنامه‌ ریزی کرده که بین سال‌ های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۶ تحویل مشتریان خواهند شد. تصاویر رایانه‌ ای این کشتی طی مراسمی با حضور امانوئل ماکرون رئیس‌ جمهور فرانسه رونمایی شدند. جزئیات بیشتر از این کشتی اعلام نشده است.

منبع  msccruises

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا