Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۸ خودرویی خاص و خانواده پسند + عکس

پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۸ خودرویی است که با نگاهی به ظاهر آن خواهیم دید که می تواند مورد پسند افرادی باشد که همواره با خانواده چمدان سفر و گردش را می بندند ، خودرویی که در ظاهر خارجی آن شاهد همان تغییرات ریز و کمرنگی هستیم که اصولا از این کمپانی در روندی محتاطانه انتظار می‌رود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۸ نیز همانند سایر محصولات جدید کمپانی پژو به عنوان امضای ، چراغ‌ های LED جلو خودرو یکپارچه کرده و ضربه‌گیرهای خودرو نیز با کمی تغییر که خطوطی مجزا روی آن دیده می‌شود چشم نوازی را در این خودرو دو چندان کرده و البته این خودرو در ۱۰ رنگ مختلف دیده خواهد شد که «بژ پریت» جدیدترین رنگ در میان آن هاست.

جلو پنجره‌ جدیدی نیز برای پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده که در آن به‌جای خطوط افقی مدل فعلی، از طرح لانه‌زنبوری برای ورودی هوا استفاده می‌شود.

با این حال در جلو پنجره پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۸ رنگ نقره‌ای خاصی دیده می شود و آرم کمپانی پژو نیز در بخش میانی آن به وضوح دیده می شود. اما در بخش انتهای خودرو ، شاهد ورودی‌های جدید هوا در سپر هستیم و مه‌ شکن‌ های مربعی شکل نیز روی سپر پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۸ نیز جذاب‌ تر از همیشه به نظر می‌رسند.

پژو Peugeot شرکت خودروسازی فرانسوی است، که در سال ۱۸۱۰ توسط خانوادهٔ پژو جهت ساخت آسیاب‌های قهوه، در شهر فرانش-کنته، فرانسه تأسیس شد ولی ورود رسمی پژو به صنعت خودروسازی با تولید دوچرخه «گراند بای» توسط آرماند پژو در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. نخستین خودروی پژو که خودرویی سه‌چرخ بود، در سال ۱۸۸۹ توسط آرماند پژو و با همکاری گوتلیب دایملر تولید گردید. امروزه شرکت پژو از زیرمجموعه‌های گروه پی‌اس‌ای محسوب می‌شود و همچنان به‌عنوان بزرگترین شرکت خودروسازی فرانسه و دومین خودروساز بزرگ اروپا به‌شمار می‌آید. در نامگذاری مدل‌ های خودروهای شرکت پژو ،عدد سمت راست نشان نسل خودرو است و عدد سمت چپ دلالت بر بزرگی خودرو دارد. مثلا در مدل ۲۰۶ ، ۶ نسل خودرو و ۲ اندازه خودرو را نشان می‌دهد. به‌عنوان مثال، مدل ۵۰۴ از ۲۰۶ بزرگتر و قدیمی‌ تر است.البته این مورد استثناهایی دارد به طور مثال مدل ۳۰۹ قبل از مدل۳۰۶ تولید شده است.

در داخل خودرو تغییرات گسترده‌ تر نشان می‌دهند. پژو در تلاش است تا امکانات مدل‌ های پیشرفته‌ تر و بزرگتر خود مانند ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ را در مدل‌ های کوچکتر با چیدمانی متفاوت بگنجاند بنابراین در داخل کابین و روی کنسول شاهد یک صفحه نمایش لمسی با قابلیت کنترل سیستم تهویه هوا یا بررسی وضعیت ترافیک به شکل سه بعدی هستیم.

اما مواد به کار رفته درون تریم‌های مختلف پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۸ نیز کمی تغییر کرده و استفاده از پارچه‌ های بهتر برای صندلی‌ها در کنار پلاستیک باکیفیت به ویژه در تریم‌های اکتیو و آلور کاملا محسوس است.

با این حال اگر شما با پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۸ رانندی کنید با جرات می توان گفت که شما حتما پشت فرمان یکی از ایمن‌ ترین خودروهای فرانسوی در این کلاس نشسته‌اید. این خودرو از تمام سامانه‌هایی که در مدل شاسی‌بلند ۳۰۰۸ وجود دارد بهره می‌برد و البته سامانه کنترل کروز تطبیقی با قابلیت توقف عملکرد، سیستم فعال نمایش نقاط کور و سیستم ترمز خودکار از جمله دیگر امکانات خاص این خودرو محسوب می‌شوند و تمامی این سامانه‌ ها نیز می‌توانند قابلیت‌ های خود را بین سرعت ۱۲ تا ۱۴۰ کیلومتر در ساعت اجرایی کنند.

در پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۸ همچنین شاهد سیستم هشدار حرکت بین خطوط هستیم که تغییر مسیر ناگهانی خودرو را در سرعتی بین ۶۵ تا ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به راننده اطلاع می‌دهد. هاچ‌بک ارتقاء یافته فرانسوی همچنین به سیستم تشخیص تابلوهای سرعت و همین‌طور پیشنهاد سرعت مناسب نیز مجهز شده است.

البته نباید فراموش کرد که سامانه مولد قدرت در این ۳۰۸ فیس‌ لیفت یا همان پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۸ ، تنوع زیادی دارد و می‌توان به واحدهای دیزلی و بنزینی زیادی در آن اشاره کرد.

برای کسانی که پیشرانه‌های بنزینی را ترجیح می‌دهند، یک نسخهٔ ارتقاء یافته شده از موتور ۱٫۲ لیتری PureTech 130 و برای دیزلی پسندها یک نسخه اسپورت ۳۰۸ GT وجود دارد که به یک موتور دیزلی ۱۸۰ اسب‌بخاری مجهز بوده و حالا یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید هم برای آن ارائه شده است.

با هم در میهن پست تصاویری از پژو ۳۰۸ مدل ۲۰۱۸ را تماشا می کنیم.

منبع   carscoops

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا