Mihanpostاینترنتکامپیوترنرم افزار کامپیوترنرم افزار موبایل و تبلت

حذف تبلیغات در مرورگر گوگل کروم به زودی امکانپذیر خواهد شد

حذف تبلیغات در مرورگر گوگل کروم به زودی امکانپذیر خواهد شد و در این میان گوگل در نظر دارد ویژگی را به مرورگر گوگل کروم اضافه کند تا این امکان را به کاربران بدهد که در صورت تمایل مانع  نمایش تبلیغات دردسرساز  به هنگام وبگردی آن ها شود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

حذف تبلیغات در مرورگر گوگل کروم در حالی مورد استقبال حتمی کاربران این مرور گر قرار خواهد گرفت که این روزها تبلیغات آزاردهنده در وبسایت ها زیاد شده و مانع از یک وبگردی راحت برای کاربران می شود و با این حال و در شش هفته‌ ی گذشته گزارش‌های غیر رسمی مختلفی در مورد افزوده‌شدن ویژگی حذف تبلیغات یا همان Ad Blocker به مرورگر کروم منتشر شده بود. امروز گوگل با انتشار مطلبی در وبلاگ کروم جزئیات مربوط به این ویژگی را شرح داد.

گوگل رسما قابلبت امکان حذف تبلیغات در مرورگر گوگل کروم را تایید و اعلام کرده که به ائتلافی بنام ائتلاف تبلیغات بهتر پیوسته است. هدف این ائتلاف تعریف استانداردهایی برای بهبود کیفیت تبلیغات است. طبق این استانداردها، استفاده از تبلیغات تمام‌صفحه، تبلیغاتی که بطور ناخواسته شروع به پخش صدا می‌کنند و تبلیغاتی که به‌طور ناگهانی روی صفحه ظاهر می‌شوند ممنوع است. از ابتدای سال آینده‌ی میلادی گوگل کروم از نمایش چنین تبلیغاتی جلوگیری خواهد کرد و حتی تبلیغاتی که بواسطه‌ی سرویس تبلیغاتی گوگل ارائه شوند نیز از این مساله مستثنی نخواهند بود.

حذف تبلیغات در مرورگر گوگل کروم

کمپانی گوگل اعلام کرده حتی یک مورد تخلف از استانداردهای فوق منجر به عدم نمایش تمام تبلیغات موجود در یک وبسایت خواهد شد. گوگل این ویژگی را نوع تکامل‌ یافته‌ی Pop-up Blocker ها قلمداد می‌کند و هدف آن جلوگیری از کسب درآمد وبسایت‌هایی است که تبلیغات بی‌کیفیت ارائه می‌دهند. گوگل امیدوار است اعمال این استانداردها موجب کاهش استفاده از افزونه‌هایی شود که تمامی تبلیغات موجود در وبسایت‌ها را فیلتر می‌کنند. بسیاری از وبسایت‌های ارائه دهنده‌ی محتوای مجانی از تبلیغات کسب درآمد می‌کنند و چنین افزونه‌هایی حیات این وبسایت‌ها را به خطر می‌اندازند.

بنابراین خبر امکان حذف تبلیغات در مرورگر گوگل کروم اگر چه خبر خوبی برای کاربران این مرورگر است اما به‌ همراه ویژگی فوق ، گوگل ابزاری را جهت گزارش محتوای تبلیغاتی آزار دهنده در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر یا ویدئوهایی از محتوای تبلیغاتی آزار دهنده تهیه کنند. این تصاویر و ویدئوها به وبسایت‌ها کمک می‌کنند تا محتوای تبلیغاتی آزار دهنده را پیدا کرده و آنها را اصلاح کنند. توسعه‌ دهندگان وبسایت‌ها پس از حذف یا اصلاح محتوای آزار دهنده می‌توانند از گوگل تقاضای بررسی مجدد کنند.

منبع   venturebeat

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا