Mihanpostآثار تاریخیپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوری

کشف معبد جدید 2 هزار و 200 ساله رومی یونانی در مصر + عکس

کشف معبد جدید 2 هزار و 200 ساله رومی یونانی در مصر در حالی توسط باستان‌‌ شناسان انجام گرفته است که این معبد جدید 2 هزار و 200 ساله شامل یک سردیس و دو مجسمه شیر از جنس سنگ آهک می‌ شود که بقایای این معبد یونانی رومی باشکوه در صحرای غربی مصر واقع شده است.

توضیح بیشتر در خصوص کشف معبد جدید 2 هزار و 200 ساله رومی یونانی این که باستان‌ شناسان این کشف را در نزدیکی سایت «سیوا اویسس» انجام داده اند و به گفته آن ها قدمت این بقایا به قرن دوم قبل از میلاد مسیح و سوم میلادی می‌رسد.

کشف معبد جدید

ورودی اصلی این معبد به یک حیاط و ورودی‌های دیگر نیز به اتاق‌های مختلفی ختم می‌شود. همچنین دیوارهای این معبد 90 سانتی‌متر ضخامت دارد.

به گفته دکتر الدمری باستان شناس مصری در خصوص کشف معبد جدید 2 هزار و 200 ساله رومی یونانی این که نقش های یونانی رومی روی دیوارهای این معبد  و ستون‌ ها و نعل‌ های درگاه مزین به الگوهای کروی – نیزه شکلی است که معمولا در معماری‌های یونان و روم باستان دیده می‌شود که البته قطعاتی از سفال و چند سکه نیز در این سایت کشف شده است.

این معبد باشکوه در 320 کیلومتری جنوب دریای مدیترانه و 50 کیلومتری غرب سیوا اویسس قرار دارد. انتظار می‌رود که در سال جاری بقایای بیشتری در این سایت کشف شود.

کشف معبد جدید
مجسمه‌ای از سر یک مرد که در این معبد پیدا شده است

سارا پاراک ، باستان‌ شناس و کاوشگر نشنال جئوگرافی در خصوص کشف معبد جدید می‌گوید:

کشف چنین معبدی در مصر بسیار نادر است. کشف این معبد می‌تواند اطلاعات بیشتری درباره تاریخچه سیوا اویسس برای ما به ارمغان آورد.

جالب است بدانید که به اسکندر گفته شده بود که او پادشاه الهی مصر خواهد شد. منطقه اویسس نیز پس از این که اسکندر کبیر از آنجا بازدید کرد، معروف شد.

کشف معبد جدید
مجسمه شیر از جنس سنگ آهک که در این معبد پیدا شده است

در 332 قبل از میلاد مسیح اسکندر کبیر مصر را فتح کرد. پس از مرگ وی، پادشاهان یونانی 275 سال بر مصر حکومت کردند. در سال 30 میلادی، رومیان کنترل مصر را از دست یونان گرفتند و تا سال 295 بر آن حکومت کردند و در این میان نیز دانشمندان هنوز نمی‌دانند که این معبد دقیقا کی ساخته شده و بزرگی آن چقدر است.

با این حال و به گفته دانشمندان، چنین معابدی علاوه بر محلی برای عبادت به عنوان مراکز اقتصادی برای مردم محلی و کاهنان استفاده می‌شود. متخصصان امیداوراند که با بررسی‌های بیشتر در این منطقه، اطلاعات بیشتری درباره فعالیت‌ها و مشاغل دوره رومی یونانی به دست آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا