گوناگون

کشور بلاخیزی داریم و باید آماده مقابله با حوادث باشیم

‌مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به امکان وقوع 20 نوع بلا در کشور از مجموع 38 بلای موجود در جهان، اظهارکرد: این امر می‌طلبد که آمادگی مطلوبی برای مقابله با حوادث داشته باشیم.

عادل شفیعی به مناسبت هفته اطلاع رسانی حوادث و سوانح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به بلاخیز بودن کشور ایران اظهارکرد: از مجموع 38 بلای طبیعی موجود در جهان حدود 20 نوع بلا در کشور و به تبع آن در سطح استان وجود دارد که این امر می طلبد تا همه دستگاه های امدادی از جمله هلال احمر خود را برای مواجهه با حوادث و امدادرسانی آماده کنند.

شفیعی خاطر نشان کرد: بخش‌هایی از کشور از جمله استان کرمانشاه بر روی گسل زلزله قرار دارد که این امر ضرورت آمادگی در برابر حوادثی همچون زلزله را در سطح کشور و به ویژه استان چند برابر می‌کند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه ارائه آموزش‌های امدادی به اقشار مختلف جامعه را یکی از راهکارهای اساسی در جهت آمادگی در برابر بلایای طبیعی دانست و اظهارکرد: در همین راستا هلال احمر استان کرمانشاه طی 5 ماه گذشته 260 دوره مختلف امدادی را برای اقشار مختلف جامعه برگزار کرده است.

به گفته شفیعی این دوره‌ها در کانون‌های مختلف دانش آموزی، دانشجویی و روستایی با هدف تحقق شعار “هر خانواده، یک امدادگر” صورت گرفته است.

وی آمادگی لازم و داشتن تجهیزات کامل و به روز را گام بعدی در جهت مقابله با حوادث عنوان کرد و افزود: در همین راستا هلال احمر استان کرمانشاه این آمادگی را دارد تا در صورت بروز حوادث با امکانات و تجهیزات به روز خود به موقع بر سر صحنه حوادث حاضر شده و امداد رسانی کند.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به وجود 28 پایگاه امداد و نجات هلال احمر در سطح استان عنوان کرد: از مجموع این پایگاه‌ها 15 پایگاه شهری، 10 پایگاه ثابت جاده‌ای، دو پایگاه کوهستانی و یک پایگاه هوایی می باشد که با امکانات و تجهیزات خود امدادرسانی در نقاط مختلف استان را انجام می دهند.

شفیعی با اشاره به برگزاری مانورهای متعدد توسط دستگاه‌های امدادرسان در طول سال، اظهارکرد: خوشبختانه در حال حاضر آمادگی نسبی در تمامی دستگاه‌های اجرایی استان به منظور مقابله با حوادث وجود دارد.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه آمادگی و هماهنگی هرچه بیشتر دستگاه‌های امدادرسان را مستلزم برگزاری مانورها و تکرار و تمرین دانست.

وی همچنین به روز بودن امکانات و تجهیزات امدادی را عامل دیگری در جهت امدادرسانی بهتر در زمان وقوع حوادث دانست و اظهار کرد: در این زمینه هلال احمر استان کرمانشاه نسبت به سایر استان ها در شرایط مطلوب‌تری قرار دارد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا