گوناگون

کلاهبرداری میلیاردی با دسته چک جعلی

فرمانده‌ی انتظامی انار استان کرمان از دستگیری کلاهبردار میلیاردی در عملیات دیروز(یکشنبه 19 مردادماه) پلیس این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، سرهنگ «جعفر غضنفری» گفت: در پی مراجعه‌ی فردی به کلانتری 11 امین شهر مبنی بر اینکه یک سودجو و فرصت‌طلب با استفاده از سند جعلی نسبت به خرید و فروش مال غیر اقدام کرده و هم‌اکنون متواری شده است، بررسی این موضوع ضمن هماهنگی با مقام قضایی توسط پلیس این فرماندهی در دست اقدام قرار گرفت.

سرهنگ غضنفری تصریح کرد: پس از بررسی‌های اولیه، مشخص شد این فرد به مدت 6 سال نسبت به خرید و فروش زمین مسکونی، تجاری با اسناد جعلی به مبلغ سه میلیارد و دویست میلون ریال در کرمان به چندین نفر اقدام کرده که در نهایت شاکی با خبردار شدن از مسأله معامله را فسخ کرد و معامله دیگری انجام شد و فروشنده یک فقره چک 6 میلیارد ریالی در ازای آن به وی پرداخت کرده است.

این مقام انتظامی افزود: هم‌چنین در ادامه‌ی پرونده و بررسی‌ها مشخص شد متهم این فقره چک را که فاقد هویت بوده به او واگذار کرد که با استعلام از بانک مربوطه مشخص شد این چک فاقد موجودی بوده و هویت مالک آن جعلی است.

فرمانده‌ی انتظامی انار با بیان اینکه تاکنون چندین فقره پرونده برای وی ثبت شده است، افزود: 16 نفر از وی بعنوان کلاهبرداری به مبلغ 15میلیارد ریال در قالب خرید و فروش پسته و زمین شکایت داشتند که تحت پیگرد قضایی قرار گرفته و با قید وثیقه 18میلیارد ریالی آزاد و از آن پس متواری شده است.

غضنفری با اشاره به اقدام بموقع مأموران کلانتری 11 امین شهر برای دستگیری وی، خاطرنشان کرد: مأموران بلافاصله پس از اخذ نیابت قضایی به محل اعزام و در نهایت طی یک عملیات غافلگیرانه هنگام خروج از مخفی‌گاه خود دستگیر و برای سیر مراحل قانونی، به مرجع قضایی تحویل شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا