Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریورزشی

کلاه هوشمند BALACLAVA مانع از بروز عفونت‌های به قفسه سینه می‌شود !

کلاه هوشمند BALACLAVA در حالی مانع از بروز عفونت‌های به قفسه سینه می‌شود که محققان به تازگی با ابداع این کلاه هوشمندی توانسته اند در فصول سرد زمستان مانع از بروز عفونت‌های قفسه سینه ورزشکاران شوند و البته این کلاه هوشمندی ابداع شده با نیروی باتری کار می‌کند و با گرم کردن هوای سرد پیش از رسیدن آن به دهان، فشار سرما را در ریه‌ها کاهش می‌دهد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

پژوهشگران معتقدند طراحی کلاه هوشمند BALACLAVA می‌تواند به ورزشکارانی که در زمستان، در هوای بیرون تمرین می‌کنند، کمک کند و آن ها را از شر عفونت‌های ریوی محافظت کند.

این کلاه هوشمند BALACLAVA که توسط یک کارخانه تولید منسوجات در آلمان طراحی شده است، نیروی خود را از یک باتری کوچک قابل شارژ مجدد تأمین می‌کند که در داخل کیسه‌ای در پشت سر ذخیره می‌شود.

با دوخت بخیه‌ای که روی این کلاه زده شده است، یک بخش کشباف با قسمتی ترکیب شده است که از نخ رسانای برق در اطراف دهان و بینی استفاده شده است که هوای اطراف محیط را گرم می‌کند. سازندگان این کلاه ادعا می‌کنند فردی که از این کلاه استفاده می‌کند در صورت پایین بودن جریان الکتریکی و عبور آن از پارچه کلاه، آن را احساس نمی‌کنند.

نمونه‌ای از این کلاه هوشمند BALACLAVA برای دوندگان و اسکی‌بازها که در سرما تمرین می‌کنند، ساخته شده است. به گفته سازندگان آن، طراحی چنین کلاهی، بخش کوچکی از دانشمندان می‌توانند از طریق بافت‌های هوشمند به آن دست یابند. با استفاده از نخ‌های رسانای الکتریکی که بسیار باریک هستند و پوست انسان قادر به احساس آنها نیست، می‌توان گرمای مداومی را در قسمتی از لباس ایجاد کرد که یک دونده تنها در هوای گرم نفس بکشد.

این نمونه خوبی است برای این که چگونه منسوجات هوشمند می‌توانند زندگی افراد را بهبود بخشند. با استفاده از این منسوجات گرمایشی می‌توان خطر بیمار شدن‌های مداوم مرتبط با سرمای هوا را کاهش داد.

البته کلاه هوشمند BALACLAVA قابل شست‌وشو در ماشین لباسشویی است و مجهز به نوارهای انعکاسی با بافت سه‌بعدی دارد که برای قرار گرفتن راحت‌تر روی سر، از پیش در کلاه تعبیه شده است. این نمونه از کشبافی از جنس ترکیبی پشم- لاکرا ساخته شده است که در جایزه صنعت OutDoor، به عنوان Gold Winner یا «برنده طلایی» انتخاب شد. این کلاه بافت بدون درز راحت است و سیستم حرارتی آن در اطراف دهان جاگذاری شده است.

گروهی از محققان دانشگاه «پن استیت» در تلاشند تا با تولید و ارائه پارچه‌های هوشمندتر، اوایل سال جاری پارچه‌هایی را ابداع کنند که بتواند خود را ترمیم کنند.

با اضافه کردن آب به تکه‌های لباس، می‌تواند آن ها را به یکدیگر بچسباند. نوار آخری هم بافت محکمی را ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند سوراخ‌های ایجاد شده روی بافت را ترمیم کند.

محققان مشغول تولید نخ‌های هوشمندی هستند که قادر به تغییر رنگ هستند و بنابر خلق و خویی که افراد دارند رنگ آن تغییر می‌کند. مدیر اجرایی سابق گوگل معتقد است که روزی پارچه‌های هوشمند انرژی جنبشی را تحت کنترل خود درمی‌آورد و نیروی مورد نیاز خود را از راه رفتن و جنبش کاربر تأمین می‌کند.

منبعnewatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا