Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسمعماریمعماری ملل

خشکسالی در مکزیک کلیسای ۴۰۰ ساله را از زیر آب بیرون کشید + عکس

قبل از توصیح در مورد بیرون آمدن کلیسای ۴۰۰ ساله از زیر آب در مکزیک لازم است بدانید که مکزیک، کشوری است در آمریکای شمالی با بیش از ۱۲۰ میلیون نفر جمعیت که ۸۲ درصد آن ها کاتولیک رومی، ۱۰ درصد مسیحی و مابقی از آن ها از سایر ادیان به عنوان کشوری با ترکیبی از فرهنگ‌های تمدن‌های پیش از ورود اسپانیایی‌ها و فرهنگ اسپانیا است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

در این میان و این روزها به دلیل اتفاقی که برای یک کلیسا ۴۰۰ ساله رخ داد این کشور در صدر اخبار رسانه ها نیز قرار گرفت، اتفاقی جالبی که طی آنیک  کلیسای ۴۰۰ ساله در جنوب مکزیک در ایالت چیاپاس از آب‌ها بیرون آمد، علت این امر نیز خشکسالی‌ بوده که به سبب آن سطح آب نیز کاهش یافته و این کلیسا نیز کم کم خودش را میان آب نمایان کرد.

یکی از بومیان این منطقه بنام لئونل مندوزا که شغلش ماهی‌گیر است و هر روز در جنگل‌ها و کوه‌های چیاپا مشغول به کار بوده به خوبی شاهد  این پدیده جالب بوده که این کلیسای زیبا با سازه ای دیدنی و باستانی مربوط به دوران استعماری‌ کشورش فقط در طی چند روز سر از آب‌های آن نواحی بیرون آورده است.

جالب است بدانید که این ماهی‌گیر بازدیدکنندگان را به رودخانه‌ی کریجالاوا می‌برد تا از این کلیسا دیدن کنند. در سال ۱۹۶۶ یک سد به عنوان آب‌انبار نساهوالکیتول در مسیر این کلیسا ساخته شد. از زمان ساخت این سد این دومین مرتبه‌ای‌ست که کلیسا از آب‌ها بیرون آمده است. اولین بار سال ۲۰۰۲ بود که سطح آب آنقدر پایین آمده بود که حتا بازدیدگنندگان می‌توانستند در این کلیسا قدم زنند.

در خصوص ساختار معماری این کلیسا نیز باید گفت که این کلیسا با ارتفاع ۱۶ متر، به نام معبد سانتیگو یا کچولا ست و در قرن ۱۶ ساخته شده است. این کلیسا در سال‌های ۱۷۷۳ – ۱۷۷۶ به سبب طاعون متروکه شد. این کلیسا در زمان خودش بر سر مهم‌ترین جاده‌ی رفت-و-آمدی ساخته شده بود.

در این میان کارلوس ناوارت معمار مکزیکی به رسانه های محلی گفت است: به هنگام ساخت این کلیسا معماران آن در این پندار بودن که می‌توانند افراد زیادی را جذب این مکان کنند اما اشتباه کرده بودند. چرا که به نظر می رسد حتا هیچ کشیشی پا به این کلیسا نگذاشته است  و دلیل آن نیز نبود نامی از این کلیسا در کتاب ها تاریخی است».

با هم در میهن پست تصاویری از این کلیسای ۴۰۰ ساله، که به زیبایی سر از آب بیرون آورده است را تماشا می کنیم .

منبع   boredpanda

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا