Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

کنترل نسل آینده خودروها با گوشی‌های هوشمند ؟

اگر چه ما در یک قدمی کنترل نسل آینده خودروها با گوشی‌های هوشمند هستیم اما همین حالا نیز خودروهایی هستند که با تلفن همراه کنترل می شوند چرا که فناوری به سرعت در حال انتقال تجارت نرم افزارهای گوشی های هوشمند به اتومبیل ها است؛ انتقالی که شرکت های فناوری و شرکت های اتومبیل سازی سریعاً در حال آماده شدن برای آن هستند. با میهن پست همراه شوید.

به نظر می رسد در عمل، شرکت های فناوری مانند گوگل و اپل در زمینه کنترل نسل آینده خودروها با گوشی‌های هوشمند در حالی سهم بیشتری خواهند داشت که تا با امروز در ارائه اتومبیل های بدون راننده پیشتاز بوده اند.کنترل نسل آینده خودروها با گوشی‌های هوشمند 

این در حالی است که خودرو سازانی مانند کمپانی ولوو آماده‌اند تا ناوگان وسایل نقلیه خودکار خود را به جاده ها بفرستند، که برخی اوقات نتایج ناخواسته به دنبال دارد. در اوایل امسال این شرکت سوئدی اعلام کرد که این شرکت اولین تولید کننده اتومبیل است که سوییچ های فیزیکی اتومبیل ها را با یک نرم افزار گوشی هوشمند جایگزین خواهد کرد.
در این میان و با توجه به جدی شدن به کار گیری این فناوری دیوید زوکوفسکی، مدیر عامل هیوندایی موتور آمریکا، عقیده دارد، که این یک ” رویداد تغییر شکل بزرگ” است که در نهایت می تواند منجر به این شود که اتومبیل ها گوشی های موبایل را به عنوان دستگاه های هوشمند جایگزین کنند.

در حاشیه نمایشگاه خودرو ۲۰۱۶ نیویورک زوکوفسکی در مصاحبه‌ای اعلام کرده است:

ما دیگر باید حضور فناوری و بکارگیری آن را در نسل جدید خودروها بپذیریم. این خودرو ساز در این نمایشگاه به یک دهه جمع آوری بودجه توسط این شرکت برای درمان سرطان کودکان اشاره کرد.

کنترل نسل آینده خودروها با گوشی‌های هوشمند

با این حال شاخه غیر انتفاعی شرکت هیوندایی بیش از ۱۱۵ میلیون دلار برای تحقیقات در زمینه سرطان کودکان از زمان شروع به کار خود از ۱۸ سال پیش جمع آوری کرده است و می گوید که از نمایندگان فروش شرکت کننده در این طرح، از فروش هر اتومبیل جدید مبلغی را به عنوان هدیه دریافت می کند. تا امروز ۸۳۰ نماینده فروش در کل ایالات متحده در این طرح شرکت کرده اند.کنترل نسل آینده خودروها با گوشی‌های هوشمند 

با توجه به گفته های بالا و در نتیجه رونق یافتن خودروهای بدون راننده و فناوری های دیگر، زوکوفسکی انتظار دارد که ارتباط بین شهر صنعتیSilicon Valley و شرکت های خودروساز نزدیک تر شود.
البته در بین خودروساز های دیگری مانند فورد نیز به طور آشکار از احتمال تولید یک اتومبیل با برند اپل– که رنگ و بوی اتومبیل جدیدی را دارد – در یک نمایشگاه اتومبیل در آینده سخن می گوید.

البته برخلاف چیزی که برخی از همتایان او در صنعت خودرو گفته اند، زوکوفسکی در واقع به روی دادن چنین اتفاقی اعتقاد ندارد و معتقد است تا وقتی که شرکت های فناوری به هزینه ها و پیچیدگی های موجود در تولید یک وسیله نقلیه توجه می کنند، آنها صرفاً به تولید نرم افزار برای اتومبیل های موجود اکتفا خواهند کرد.

فراموش نشود که ائتلاف ها و همکاری هایی نیز وجود خواهند داشت که می تواند سازندگان خودرو را به «سازندگان سخت افزار» برای شرکت های Silicon Valley تبدیل کند.
لازم است بدانید که ایده «خودروی متصل به اینترنت» در سال های اخیر مورد توجه عموم قرار گرفته و در واقع، برخی از رؤسای شرکت های اتومبیل سازی قبلاً قصد خود را برای رقابت جهت ساخت خودروی اپل اعلام کرده اند.کنترل نسل آینده خودروها با گوشی‌های هوشمند 
اما با این حال، تردیدهای زیادی وجود دارد درباره این که آیا شرکت های فناوری می توانند فرمول کامل شده توسط خودروسازان قدیمی را تکرار کنند. سرجیو مارکونه، مدیر عامل شرکت فیات کرایسلر، در اوایل امسال سرویس های تولیدی شرکت خود را به همراه برخی از توصیه های اختیاری به اپل پیشنهاد داد است.
که به دنبال این خبر مارکونه ماه گذشته اعلام کرده است که« ما آنقدر اعتبار داریم که یکی از گزینه های انتخابی آنها برای این کار باشیم. اگر آنها تمایلی برای تولید یک خودرو داشته باشند، من به آنها توصیه می کنم که دراز بکشند و صبر کنند تا این احساس از آنها دور شود».

منبع: cnet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا