Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ربات شکارچی زیردریایی‌ آمریکا با موفقیت آزمایش شد

دارپا، سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا، نخستین کشتی بدون سرنشین و تمام خودکار خود و جهان را در آب‌های پورتلند ایالت اورگان آمریکا به آب انداخت و آزمایش‌های مربوط به سرعت را با موفقیت انجام داد. این ربات شکارچی زیردریایی‌ در نوع خود در جهان بی نظیر است و کارایی خاصی در حوزه نظامی برای آمریکا دارد. با میهن پست همراه شوید.

 قبل از توضیح در مورد ربات شکارچی زیردریایی‌ آمریکا باید گفت: وقتی سخن از ربات‌ها به میان می‌آید، دیگر تنها یک آدم آهنی با حرکات خشک و بی‌روح در ذهن تصویر نمی‌شود چراکه امروز انواع مختلفی از آهن‌های خودکار و دارای هوش مصنوعی ساخته شده است. کشتی ۴۰ متری دارپا که شکارچی زیردریایی‌های فوق ساکت است، یک نمونه تازه از این ربات‌هاست.

ربات شکارچی زیردریایی‌ قرار است امروز ۷ آوریل برابر با (۱۹ فروردین ۹۵) به نخستین عملیات شکار خود فرستاده شود، اکنون در نزدیکی کارخانه سازنده در آب‌های اورگان تست سرعت می‌دهد و توانسته است به سقف سرعت پیش‌بینی‌شده یعنی ۳۱ میل دریایی برسد.

ربات شکارچی زیردریایی‌ ACTUV مخفف «شناور بدون سرنشین و رزم‌ناو ضد زیردریایی عملیات مدام» است که نام برگزیده شده برای این رزم‌ناو بدون سرنشین است. این شناور بدون سرنشین چیزی بیش از یک گشت اقیانوس‌پیماست و قرار است زیردریایی‌های فوق ساکت دیزل الکتریک را در اعماق دریاها ردیابی و تعقیب کند.

بد نیست بدانید که ربات شکارچی زیردریایی‌ بی سرنشین می‌تواند از هر دو نوع رادار سونار موج بلند و موج کوتاه برای ردیابی زیردریایی‌ها استفاده کند و بسته به دستوری که دارد، دشمن را تعقیب و از یا با آن درگیر شود.

براساس اعلام دارپا، ACTUV همچنین می‌تواند برای انتقال تجهیزات و شناور پشتیبانی مورد استفاده قرار گیرد. تمامی قابلیت‌های این شناور تازه در حالی است که هیچ انسانی روی عرشه آن حضور ندارد و این شناور می‌تواند برای مأموریت‌های بسیار طولانی به اقیانوس‌ها فرستاده شود. آزمایش‌های اصلی این شناور از پس فردا در آب‌های آزاد در حوالی کالیفرنیا آغاز خواهد شد.

منبع: darpa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا